Tidningspapper..?
Jag måste bara få fråga för jag har hört det från så många håll..
Är inte bläcket i tidningspapper giftigt? :S
Många som använder det så det borde väl inte vara någon fara?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Det var giftigt förr, innan dom tog bort otäckpigmenten i färgen men nu är tidningar ofarliga.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Underbart!!! Det ser mycket behvämare ut än toa-lätt att gå på :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Det e himla kul för dom att prassla och boa med också, jag hade toalätt förut och jag tyckte det var bra, men tidningspapper e ju gratis och dom gillar det så varför inte lixom 
Då ska jag ha det :) verkar så obekvämt med toa-lätt :)

Jag ska också börja använda tidningpapper när jag skaffar råtttor. :)

Mina har metro (oftast) i sina burar och jag hinner inte mer än få klart i buren och sätta mej för att lyssna på tv (då det är något att se efter jag gjort rent och så burarna) så börjar de riva småbitar av tidningen. De vekar förstå när jag ska se tv (har dom i samma rum då jag bara har en 2:a) för då är det som roligast att riva sönder den. De dagar jag gör rena och inte ska se något efteråt då låter de bli tidningen till kvällen kommer och jag ska se tv! ;) Vet ej hur många gånger jag önskat mej något annat i buren med tanke på det, men jag vet ju innerst inna också att de så gärna vill ha tidningar så jag kan ju inte ta bort det roliga för dom och börja med något annat så klart.
Sen är det lätta att få rent om man byter ofta (innan mina hinner riva sönder den till miljondelar, minst). Det går fort och lätt. Så jag trivs vekligen med tidningar och det merks att de också gör det.

Kan bara hålla med om att tidningspapper är uppskattat. Mina boar med det. Lägger man därtill en toarulle så är lyckan fullständig. De har nyligen fått rent så än är de ganska tomt i sovhörnan men om några dagar så är där som de vill ha det.

Mina har också tidningspapper och älskar det! Nackdelen är ju att det börjar lukta så fort. Jag städar min bur varannan dag. Aen när jag får tillökning kommer jag nog få städa varje dag för att det inte ska stinka… Men det går ju fort, bara att rulla ihop och byta :)

Hur mycket tidningspapper ska man lägga i buren? Kan man lägga in hela tidningar?! Har funderat på detta jag med, att ha tidningspapper istället. Är det inte skadligt om dem äter av pappret?
#9, Nej det är inte ofarligt.
Jag brukar lägga några hela tidningar på botten, kanske en. Sedan strimmlar jag och river sönder ett par papper för dem att bädda med. Lite tidningspapper på någon hylla här och där.
Lägg ut så mycket du vill! det spelar ingen större roll.
Äter dom tidningspappret? :S
#11, mina gör då inte det. De ser inget gott i det.
Men eftersom du kan ha tidningspapper i buren, och det inte är farligt.. Vad spelar det då för roll?
#12 Ja jag vet inte :P Men det kan ju inte vara bra att äta papper ^^