Kokosnöt!
Nu i juletider kommer kokosnötterna till butikerna. Fick en idé om att lägga in en hel eller halv nöt hos råttorna. Vad säger ni om det? Kan de få gnaga på en sådan? Ville kolla här först.
Miracle med Tårtan, Blixtra och Sun!
Kommer det kokosnötter till jul..?

Mvh Stephanie 

hmm…jul å kokosnöt? e de inte hasselnötter? men de funkar säkert har dock aldrig firat jul me kokosnötter…..
Jodå, kokosnötter kommer till jul de med. Tror inte det ska vara någon fara. Om jag inte minns fel så gav jag mina första råttor en halv kokosnöt en gång, men de tyckte inget vidare om den dock.

fan va efterbliven man e ibland,man lär sej nå nytt varje dag!…..happ….nu får ja ju ett enormt sug efter kokosnöt! De måste inhandlas! Vette fan hu man beter sej me fanskapet men man får väl studera råttsen *le*
Tror inte mina råttor skulle begripa vad som var syftet med de hela om jag stoppade in en hel kokosnöt. De reagerade på samma sätt med oskalade ägg, måste ta hål på det åt dem först..

#5 jasså…..ja brukar lägga in ägg ibland åt råttorna hela….å då e de krig ska ja säga…..så dom vandaliserar ägget……fast ja brukar slå en sked på ägget så att de e lite sprickor i de innan….men en hel kokosnöt bli nå lite fö mycke begärt…..hmm…va kan man gör me den inna då? dela den på hälften? så får de både mjölk å dricka å kött å gnaga kanske?hmm….måste prova lite tro ja…lika bra å köpa 2 kokosnötter tro ja så man har en å misslyckas me *le*
Men jag ska oxå prova med en nöt. Men måste dela den först… Såga kanske?:/

hehe…ja en sån där liten bågfil man hade på träslöjden kanske? hihi
Ja de har vi ju en nu när jag tänkt en liten stund! Behöver värma upp de små grå innan dom sätter lite fart :P
Man borrar ett hål i ena änden först för att hälla ur mjölken, sen sågar man itu den. ;)
En som varit med förr antar jag? En riktig veteranare till o med…
Nä nu får jag sluta. (för mycke koffein)

ooo borra….hehe….borr? vinöppnare? *le*
LOL

#13 vad?
funkar inte vinöppnare då? fan fö mycke koffein hä me tro ja…haha….
Ja men i mitt/vårt? tillstånd hade jag säkert provat om någon hade tippsat om de :P

haha….ja ska no fan prova vinöppnarn jag…de närmsta ja har ti borr här….om ja inte börja rota i karlns grejer…..å dom e oljiga å äckliga så nää….vinöppnarn å nå lite mer REN…..;)

drillborr vore bra?
går att tappa den i golvet med om man inte har borr
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.