Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1393 ggr
Elsaplutten1
0

Burar

Hej, jag letar lite efter en bra och rymlig bur. Vilken bur har ni? Och vilka rekommenderar ni? :))

tanglytails
0

Hur många råttor har du?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

RosaViola
0

Jag har två Savic Zeno 3, med två råttor i varje (ryms fler råttor), och en Savic Zeno 2 som extrabur. De är rymliga utan att ta för stor plats. Är nöjd, förutom att jag skulle önska större dörrar. Kan vara lite knepigt ibland att få in armarna när man inreder. Mycket bra pris på Zooplus! De har hyfsat snabba leveranser också

RosaViola
0

…sen har en plastdetalj på lilla buren gått sönder, men den är fortfarande helt brukbar: kunde dock vara mer robust. Du kan få stadigare bur med större dörrar, men till högre pris. Jag tycker mina burar är mycket prisvärda. Klart råttvänliga med mycket klätterutrymme och inredning

Elsaplutten1
0

#1 inga just nu. Har tänkt mig 2-4 :)

Sandrantolv
1

Savic royal 95 har jag just nu har även ägt furet tower och har även en mindre reservbur savic zeno 2. En furet tower trivs nog råttorna i men jag själv tyckte det var svårt att inreda och städa och komma åt. Savic royal 95 är den bästa av dom som jag har ägt och har stora dörrar som man kan öppna😊

Magrat
0

Vi har två Savic Royal 95 till våra tjejer.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Pandi00
0

Savic royal suite 95 älskar jag. Hade furet tower, men den var en pest att städa och inreda, fick ont i ryggen. Har sett Savic zeno 3 i en affär och den verkar också bra.

tanglytails
0

Zeno 2 eller 3 till det antalet men alltid RS95 eller liknande imo :)

Magrat
0

Jag tyckte zeno 3 var helt värdelös. Små luckor, svårstädad, svårinredd osv. Vi kastade till slut våran och skaffade oss RS95 istället. Mycket bättre enligt både råttor och oss.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Elsaplutten1
0

Kollade nämligen på Ferplast Furet Tower, Savic Suite Royal XL och Savic Royal Suite 95 Double. Hörde att SSR XL och SRS95 var skramliga (då jag ska ha den i mitt sovrum) :)

Magrat
0

Nu har vi våra burar i vardagsrummet, alldeles intill sovrummet, Men jag har aldrig hört att det skulle skramla. Kan tilläggas då att vi har dörren stängd, men det är en väldigt tunn dörr.

tanglytails
0

Skramlig tycker jag inte själv men även om den vore det så finns där massa fördelar för min del. Bl.a. luckorna.

Harimi
0

Jag har Perfect Maxi smådjursbur till mina tjejer och den är otroligt uppskattad! Är i grunden tänkt för illrar men funkar utmärkt även för råttor :) Är smidig att göra ren, stora möjligheter för inrednings idéer då buren är väldigt stor och stora luckor. Enda nackdelen är väl att det är galler botten med avförings låda under men jag ska fixa lagom stora lådor att ha spån i sen placerar i botten och några mindre att placera ut/hänga upp där det passar :)

tanglytails
1

#13 Samt att den behöver nätas in för små råttor/unga råttor.