Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 442 ggr
Sandrantolv
0

Skendräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena honråtta som är ungefär 1 år ändrar sitt beteende helt och hållet ibland. Nån dag med några veckors mellanrum så blir hon helt trissad och okontaktbar och blir helt och extra tokig i bobygge.Alla boar ju men just den dagen så beeter hon sig annorlunda, jag har alltid gott om bomaterial allt från tidningspapper och fleece. Hon som brukar vara den socialaste och vänligaste och godaste råttan i vanliga fall blir ganska tjurig och ligger bara och boar och är för sig själv och när jag eller nån av mina andra råttor kommer i närheten så blir hon jätteiritterad då hon verkligen nästan vaktar huset och ingen annan än hon får vara där inne. Om nån försöker komma i närheten så biter hon mot både mig och det går också ut över dom andra rpttoena.Ingen av mina andra honor är så. Är det normalt? Eller är hon bara på sämre humör ibland? Eller är hon skendräktig? Kan dom bli skendräktig flera gånger? Eller är det nå annat? Jag misstänker det då hon är så överbeskyddande med allt som är i huset och blir som en helt annan råtta men vet inte faktiskt inte Förlåt för långt inlägg☺️ (gammal bild) Skulle vara tacksam för svar. Då jag verkligen bryr mig om henne❤️🐀🐭

Novachan
1

Så fina och härliga färger😍

Kan dock inte svara på dina frågor…