Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1416 ggr
[Kärlekstassen]
0

Matfrågor

Hej!

Jag brukar laga färskmat till mina råttor så vi äter middag tillsammans varje kväll i soffan och undrar hur det är med champinioner? Inlagda i burk som färska? och Tomat? Hittar ingen info ang just champinoner. 

Finns det någon lista ang vilka frukter som går bra att mata med? Har inte vågat göra det ännu då jag inte vet vad de inte tål.

Brukar ge mycket grönsaker, ägg, kyckling, köttfärs, fisk och avsaltade räkor.

tanglytails
0

Råttor ska ha så lite protein så jag hade sett över vad du ger.. Jag ger i princip bara grönsaker som färskfoder till mina. 

Champinjoner går bra i alla former men hade hellre gett färska än inlagda.. Tomat går också bra. Är du inte med i någon fbgrupp?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Grodan
3

#1 Tanglytails, jag tycker om dig. ❤️Men jag håller inte alls med dig. Råttor behöver animaliskt protein och rått kött är faktiskt den absolut bästa källan. Beroende på ålder och liv varierar hur ofta, men jag ger mina rått kött och rå fisk 1-2 ggr i veckan. Och jag rekommenderar att man utfodrar unga, växande och lite klena (sjuka) djur oftare.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

tanglytails
0

#2 Absolut ok att tycka så! (tycker om dig också, vet du, vi behöver inte va överens om allt för det ❤️)
Jag hänvisar till bl.a. detta författaren bakom the scuttling gourmet skrivit.

Absolut ska unga och växande ha mer protein, det kan jag hålla med om. 
Upp till ca 14 v. 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)