Försäkring.
Hejsan, :)
Jag undrar om någon har sin råtta försäkrad?. Hur mkt kostar det? Jag har 7 råttisar som jag vill försäkra, ..

Det finns 2 tidigare trådar om detta, prova sökfunktionen :) Men de flesta försäkrar inte sina råttor utan lägger undan pengar istället. Det brukar bli billigare, för att försäkring ska löna sig får man ha en väldig otur med råttorna…

jag hade superotur och fick betala 1500 för undersökning och behandling av förkyldning! skaffat försökring till den sämsta råttan nu, men då gäller det inte för luftvägs sjukdomar förrän en vet. har friskförklarat henne tidigast i februari… suck.. kostar typ 70:- i månaden…
På Agria djurförsäkringar kan man försäkra en råtta där kostar en försäkring 44kr/månad/råtta. Det går att teckna en försäkring på deras hemsida.

Jag har räknat ut att på min dyraste råtta skulle jag ha tjänat några hundralappar om jag haft henne försäkrad. Samlade vet.besök gick på runt 2000 kr. Man får ju betala en del i självrisk. Och hade jag haft alla försäkrade hade jag gått back ganska mycket (har 6 råttor).

undrar om de inte kan skriva allt på en råtta om det är samma fel på dem.. de gjorde det sist iaf.. annars blir det svårt att komma upp i större summor.. sedan kan de väl neka ersättning? ingen aning egentligen.. så jag kör hälften hälften:)

Jag försäkrar inte råttorna, det blir dyrare i längden.