Siames dumbo
Hejsan.
Jag tänkte skriva ut här och se om jag kan få hjälp med en sak. i Mars detta året köpte jag en råtta:Siames Dumbo
Hon föddes runt jul/nyår (för enl. förra ägaren var hon 4 månader i slutet på mars)
Det var en 17årig flicka som bodde i Lund som sålde henne. Gunnis bodde ensam utan någon burkamrat. (skriver detta för jag tänker att någon kanske kan minnas att dom sålt en råtta till en tjej i den åldern i Lund:P)
Hon blev döpt till Gunnis av förra ägaren, och heter fortfarande det:)
Hon ska inte ha varit köpt i zoo affär, men fick inte papper på stamtavla eller vem hon köpt henne av.
Skulle iaf vara kul ifall man kunde få fram vart hon är uppfödd
Bild på gunnis

så fin hon är <3
en råtta utan stamtavla kommer troligtvis från antingen privatperson eller grossist.
≧◔◡◔≦
#1 Tack:)
Enligt förra ägaren var hon inte köpt i en djuraffär utan av en privatperson/uppfödare. Tänkte att det inte är så vanligt med siameser här i skåneland:P

Jätte söt <3

Ylva hade en kull med siames mamma som föddes 12 December -06. Vet inte vad det blev i kullen men du kan ju alltid ringa och fråga henne.
#4 det ska jag göra:) för hon vet väl sjukdomshistoria osv på sina råttor?
har försökt få tag i förra ägaren men hon svarar inte:(
åh, vilken sötnos…
#3, #6 Tack:D

#5 Sjukdomshistoria vet hon säkert, men om hon kan säga ifall Gunnis är från henne vet jag inte. Men kan ju vara lönt att fråga henne:)
Jo precis..sen tänkte jag med att dumbo siames kanske de inte är så många som föder upp i malmö/lund eller nära=P
så då kan man ju typ räkna ut sannolikheten eller något:P
hmhm

skitkul om hon är syster till Ylvas Piff och Puff för då är hon moster till Nara:P
Låter som släckt träff tycker jag. Skiiiit söt va hon!
så jäkla härligt mörk nos… 
ååå en sån otroligt vacker tjej! *kär* 
ja, jag med faktiskt… 
hihi… =P Ska berätta för gunnis att hon har 2 beundrare så blir hon nog glad:)
funderar på å dra ner t skåneland å sno henne…
Det får du inte…jag har gömt henne på ett säkert ställe så du kommer aldrig att hitta henne
oki, men då stänger jag ner den här tråden då, för jag tål inte att se henne… vill ha***
ska du låsa min fina lilla tråd där jag skrivit att jag vill hitta vem som födit upp min råtta pga ditt ha-begär..
illa..*fnissa*
lovar att om jag hittar en gunnis 2 ska jag köpa henne o ta med upp till dig när jag ska till sthlm nästa år;P
ja? hehe
nä, vill inte råka ut för samma sak som Ninja, tack! 
oki skyll dig själv

Håller med, en jättefin mes!
#20 synd, annars kunde du ju få mina små ankungar! ;)
mes:)?
Ja, mes är kort för siames! (sia-mes)
himla fina kontraster när hon är så mörk om nosen.
jaha*
*
man lär sig något nytt varje dag:D
ja^^ jag har gått o väntat på att de ska ljusna, för många sa de att de kom de till att göra när hon blev äldre, men de har de inte gjort:)
äldre = 1,5 - 2 år