Bur
Hittade en bur på annons, http://195.149.144.149/images/78/7898638421.jpg
När jag ska kolla på burräknaren på ratpower så säger den att bredden eller djupet är för litet.
Ni är experter, stämmer det?
(är visserligen nästan helt säker på att jag ska köpa en likadan bur som en annan här på forumet har köpt, då den var så jäkla snygg, Stor och verkar perfekt för ett par råttisar)

36 cm är alldeles för smalt, då kan dom inte vända på sig på ett bra sätt när dom är vuxna.
Man brukar säga minst 50 cm åt alla håll, men naturligtvis helst större:)
Okej! Då var det avgjort. Jag misstänkte själv att 36 är alldeles för smalt.
Denna bur är jag helt såld på (ljusa kanter, inte orange)och är nästan helt säker på att denna skall inhandlas om inget annat bättre kommer upp:

Oh så fin! :D synd att gallret inte är vågrät utan lodrät på den buren (tycker det ser ut så på bilden iaf)
Ja det har du banne mig rätt i… blir det ett problem tror ni?

#4 råttor brukar ju vara rätt smidiga, men de kanske ä jobbigt för dom att klättra på i längden, vet inte.
hur djup är botten? tänkte så att bottenmaterialet inte åker ut allt för lätt
Vet faktiskt inte hur hög bottenplattan är… 
Jag ska kolla lite på fler burar i liknande storlek hos djurmagazinet. De har bra priser dock, det kommer man inte ifrån. Denna känns bäst just nu och jag ska ta fram lite mer uppgifter om den.
Min ena bur har lodrätt galler på två av sidorna och mina tjejer klättrar där utan större problem. De får lite extra motion bara…
Jag har gallret åt det hållet på kortsidorna på min bur och jag måste säga att det ser lite besvärligt ut när de ska envisas med att klättra just där:/
På tjejernas bur är det lodrätt galler på alla sidor, buren ser faktiskt rätt så lik ut den där andra. De klättrar och far på den ändå, det enda som kan vara dåligt med det är att när de ska klättra från taket och in i buren så glider de ofta lite för långt så de måste klättra upp en bit igen. Har man väldigt osmidiga råttor så kanske det är mindre bra men då får de iaf lite motion.
En del skräp kommer ut på golvet men det kan man ju fixa genom att sätta typ plexiglas eller något annat en bit upp på den.
Det bästa med buren är de stora luckorna, man kan nästan krypa in genom dem. Och sen så går taket att ta bort (iaf på min bur) så då kan man stoppa in jätte stora saker
.
(måste bara lägga till för de som inte vet att hjulet i buren sitter fast)
jag har ju den där buren du la in bild på och den är hur bra som hellst och dom har inge problem med att klättra :P