Bur när man reser?
Hej, min familj har en sommarstuga som vi brukar bo några veckor/år och undrade om det finns nån smidig bur man kan plocka med sig i buren när man åker och ha när man är där. Som är lätt att plocka ned och upp. En bur som dom är i max några dagar åt gången. Jag har 4st hon råttor. Är savic zeno ett bra alternativ? Eller finns det nå andra burar som r inte allt för stor och smidig men ändå inte blir för litet för dom? Är det nån annan som har en "resebur" och rekomenderar någon bur?
Jag har också funderat på att köpa en savic royal doubble 95 till dom hemma och jag undrar om ni har nå förslag på en "spånlåda" man kan ha i buren. Då jag är helt trött på min Feret tower bur.
Någon hopfällbar bur alltså?
Jag har en trogen råttköpare som åker mycket runt i landet. Han har gjort iordning en hopfällbar hundbur till råttbur för de tillfällen han stannar någonstans. Packar råttorna i mindre transportbur och på plats smäller han upp hundburen och inreder den. Så bor de där några dagar. Nu minns jag inte vad han gjort med gallret, för galler på hundburar är ju rätt brett…
En idé är också är att köpa en bur som kan stå kvar i sommarstugan, så slipper ni packa ner och upp den varje gång. Och kanske ta med den hem när säsongen är slut (om ni inte åker dit lite då och då året om) om ni är orolig för stöld eller vill ha den tillgänglig hemma som extrabur.
Jag vet ej om man kan vika ihop savic zeno? Men denna fågelbur (Finca Medlodia) ska gå att göra platt men vet ej hur stor plats den tar som nedpackad: http://www.zooplus.se/shop/fagel/fagelburar_voljarer/kanariefaglar_finkar/ovrigt_kanariefaglar/305735