Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 712 ggr
Maliceangel
0

Vedträn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har vedträn fästa med spikar i grabbarnas bur, jätte bra och mysiga som hyllor. Nu började jag fundera på om det är något som inte är bra med vedträn? Dom gnager inte på dom, har aldrig gjort. Men man vet ju aldrig om dom kanske gör det senare..

Så, finns det något negativt/giftigt med vedträn som kan vara skadligt för råttor?

På bilden: Min väns 3 råttor som sitter på ett av mina grabbars vedträ… Räcka ut tungan

camilla85
0

Om det finns något negativt med dem beror ju på vilket träslag de är av. Är de av gran eller tall så är det inte bra då det innehåller terpentin och det är väldigt skadligt för råttor. Det kan ge cancer.

Är det av tex björk så kan det vara bra för klorna och tänderna.

Maliceangel
0

Okej, tack :)

KickanW
0

Dock kommer det börja lukta efter några kissningar :D Men då får du ju bara byta vedträn.

Ninja
0

Vedhögar är ett populärt tillhåll för vilda smågnagare, och kan medföra smitta när du sätter in det till dina råttor. Bara en varning, så du tänker på det.

Maliceangel
0

#3 dom kissar som tur är inte på dom.. Börjar dom får jag byta ut. =)

Maliceangel
0

#4 Vedträna jag har har vi huggit själva, dom är tagna ifrån vårat sommarställe. Sen kan det ju klättra djur på träden innan vi hugger ner, men jag sköljer alltid av dom innan jag sättet in dom.