Voljär =)
Jag är på jakt efter ny bur till råttorna och tänkte mig då en sån där voljär för stora fåglar. Men så till problemet, jag hittar ingen billig. Vart har ni hittat era burar? Vad kostade dom?
Jag vill gärna ha tips på olika hemsidor där man kan beställa. Där dom inte är allt för dyra. jag har ju inte råd att lägga ut några jätte stora summor så max 2000 ungefär..
på blocket och likande sidor kan jag inte hitta något i närheten där jag bor.
Du kan nog hitta för 1500 eller något på blocket och då har du ju råd med bussgods… Så leta över hela landet tycker jag :)

Superbillig: http://www.blocket.se/vi/13304633.htm?ca=5_s
Då har du ju råd med bussgods :)
ååh vad billiga burar alla hittar xD
#4 jag skrev svar till den annonsen.. =)
vet du vad jag tkr?
bygg en egen bur! det ska nämligen jag göra, ska göra om en garderob, det är ju bara att såga ur fönster lite här o vad och sätta upp madda våningar och så, det är säkert billigare än att köpa en ny bur, om man jhar en garderob alltså, annars kan man köpa en på blocket typ. det som kan vara dyrt är väl hönsnätet kanske ''/ men de kommer va mycke roligare för råttorna att kunna klättra högt! (råttor skall ju ha en HÖG bur!)
massa* ^^
#6 Jag har ett hemmabygge på 180x60x60 men trä blir ju förstört och jag tycker buren har börja lukta illa. Och så är ju köpta burar mycket finare :P

#6: Jag har ett hemmabygge… Har använt det till mina killar sen i april… Den är omöjlig att få HELT luktfri…
#9 samma med min så jag står inte ut längre =/

men kan man inte ha typ något slags material på träet så man kan torka/skrubba bort det ''illaluktande''?
jojo den är målad å så men det håller inte längre :P

Men det här med hemmabyggen.. beror inte det på hur man bygger buren?
Vill man ha en bra bur får man ju vara noggrann också ;) … EN bra idé är att spackla alla hörn och vinklar med våtrumsspackel så kiss och så har svårt att tränga sig igenom.. Detta gör det enkelt att torka rent också. Utanpå kan man ha några lager lackfärg och sedan golvlack som f.ö ska klara av bensin och syror..

oj vilken fin, och vad billig
#15 ja den var jätte billig :D och så ser den bra ut och så gillar jag att det är 2 stora luckor på den eftersom en av mina råttor är lite skygg och gärna springer å gömmer sig när jag vill kramas med honom :P