Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 440 ggr
GRJM
0

vet.

Jag har tid hos vet i morgon mest för en häslokoll av mian fem små grabbar - vad tycker ni att man ksa tänka på och se till att de kollar?

Jag tror att en grabb har en lättare förkylning så det ska jag be demn titta extra på men förövrigt?

Grodan
0

Vad seriöst av dig! Tror du att dina råttor är sjuka? Vilken veterinär ska du till?

Hud, päls och avföring kan alltid vara bra att undersöka för kontroll av parasiter. Lyssna på hjärta och lungor. Titta i snopp och förhud efter infektion - man kan ta bakterieprov om det finns något slags sekret där.

Vi vill ha en fullständig rapport sedan! Be gärna om kvitto och intyg.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

GRJM
0

Nej, bara han som ev kan ha en förkylning.
Jag ska till djurdoktorn på nya tanneforsvägen (går dit med hunden så jag vet att han är bra)

Jag kände att det är bra att kolla dem eftersom att de två äldsta är omhändertagna ifrån ett inte alls så bra hem och nu har det kommit två små killar till.

Rapport kommer i morgon eftermiddag!

GRJM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är veterinärbesöket avklarat, 530 kr för fem stycken råttor.

De mådde super och var väldigt fina enligt vet. men jack hade som jag misstänkte en väldigt lindrig förkylning som vi fick med mot och morfeus hade ett sår på svansen (från min elaka hund) som vi oxå fick med emot, fast det nästan är helt läkt och svansen fungerar som vanligt.

tänder, hull, päls, klor och öron blev kollade, samt vikten på alla.

:)

Maliceangel
0

GRJM - Vilken veterinär var du till? Jag ville göra hälsokoll på min Hane, och det skulle kosta 650!

GRJM
0

Djurdoktorn på nya tanneforsvägen i linköping! *en tjej med krulligt hår*

Det bästa med henne var att råttorna verkade trygga hos henne och lät henne lyssna på dem o titta i munnen och klämma på magen utan minsta problem - de verkade inte alls stressade så som de annars kan vara med okända.Skrattande

Maliceangel - kommer du från linköping?

Maliceangel
0

Nää.. Jag bor 4:a mil utanför sthlm :)

Grodan
0

Vad skönt att allt gick väl!

Vad fick du mot förkylningen?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️