dumbo?
jag har förstått att dom får oversize tassar men vad innebär de i övrigt? farligt på något vis?
Menar du att de får större tassar än normalt? Aldrig hört talas om.. Det är ju öronen som är stora och lite lägre placerade än toppörade.

Jag har inte heller hört talas om det eller sett det trots att jag föder upp dumbos. Vore intressant att få läsa om det (om du har hittat det på ngn internet site eller så)

frågade på djuraffären eftersom det var en råtta där som bar på dumbo. den haaaade ju mkt riktigt stora fötter oxå.
Jag jämförde nyss en toppörad med en dumbo och det är ingen skillnad på tasstorleken.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Råttan kanske hade bumblefoot. Bumblefoot kan drabba alla råttor, toppörade som dumboörade och har inget med deras öronform att göra.
Dumboörade råttor har inte större tassar än andra råttor. Och det mesta man hör i en djuraffär måste man ta med en nypa salt. 

vad är bublefoot då?
blev lite nyfiken