Egen mat
Ingen som kan dela med sig av mat recept på mat ni gör av rått kött. Vad har ni i eran sörja?
Idag tåtar jag ihop: Rå lamm hjärta, Rå kyckling lever, Rå kyckling, kokta morötter, kokt kålrot, kokt ris, kokt potatis, sommargrönsaker tinade, ärtor, majs, kikärtor, bönor, rå fläsk kött.
Har jag glömt nå att ha i tro.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Åh, nu blir mina påttisar avis…

Det där var rena fest måltiden för mina småttissar :p
fast… kokta morötter… bläh
Hade även i smör osaltat en klick samt 3 äggulor.
Vart 3 kg mat åt dem. Få se hur länge detta räcker åt dem.
Vad sa de när de fick maten? (hm… plötsligt kunde Mymlans råttor prata…)
#5 Ej gett dem ännu. Nu ska de först få rent i burarna.. Men rå kyckling lever enbart spottade de ut på mig igen, det gillades inte av dem.

haha, det är tacken för den mumisga maten…. (jag förstår dom fullt ut, hade också spottat ut lever på den som försökte få mig att äta det)
#7 Inte ens hunden ansåg rå lever gick att äta.

dina djur är smarta:D
Har börjat fundera på rått kött jag med.. blää vad äckligt, men det är ju nyttigt.. 
Men rå kycklig, är det verkligen bra?
Det här är säkert inte samma sak. Men vi blir ju dåliga i magen av rått kött för att vi inte e vana vid det. Råttor har ju varit i fångenskap väldigt länge. Kan inte de oxå bli dåliga i magen för att de inte är vana vid det?

jag äter råbiff och blir inte dålig i magen av det… *kände för att skriva ett helt onödigt inlägg*
Alltså… Man kan bli dålig i magen av allt bara man är ovan vid att äta det. Därför ska man inte låta råttorna äta mycket av något nytt. Prova ge lite rått kött, så att magarna får vänja sig vid det och sen är det bara att köra på! Tror att det är så också att ju mer varierad mat ju mindre känslig blir magen för ny mat. Låter man råttorna leva på endast Torrfoder skulle de bli jättedåliga i magen om man helt plötsligt ger dom en massa färskmat.

Mvh Stephanie 

Det enda mina råttor blir dåliga i magen av är stress, t ex resor…
Jag däremot blir dålig i magen av allt, fast det bottnar nog i stress det med…
Ja, rå kyckling är något av det nyttigaste man kan ge sina djur.
Rå lever är lite segt, så det är bra om man kan klippa det i så små bitar som möjligt. Att dina djur inte gillar det Mymlan, vet jag inte vad det beror på (mina ääääälskar det!!!), kanske var det bara första gången de reagerade så. Ibland behöver djuren lite tid för att inse att de mår bra av maten. Råttor är ju ett av de sällsynta djur som faktiskt kan göra den kopplingen. Och om de mår bra av något så kommer de att äta det med större förtjusning nästa gång det serveras. Därför kan man ju se till att man inte ger dem så mycket när man bjuder råttor på en måltid för första gången.
#15 De gillade ej enbart levern. Röran äter de glatt av.