Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 6041 ggr
Meeko
0

Bilder på burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har säkert funnits flera burbilder trådar, men en till kan väl inte skada?

Var på Ikea idag och köpte den gröna grejimojjen, råttorna börjar sakta men säkert att uppskatte den =)

ratlover79
0

Det finns fler inlägg om hur andras råttburar ser ut och här kommer min bild på min råttbur…Den är inte helt färdig än…Det som fattas är en bur till ovanpå och några saker som råttorna kan leka med…

tisagirl
0

Här kommer en bild på mina råttburar.

/Tina

jess13
0

somsagt det finns trådar me burar sen innan. men här är min, dock annorlunda inredning numera.

Aleexandra
0

Jess13 , var hittade du den finfina buren?

cosmonita
0

Här är våra burar. den större är killarnas och tjejerna bor i den mindre.

praliinen
0

Jag älskar att titta på andras burar! Haha, vet att jag är knäpp, men det ger en sånn INPRATION! X)

sweet_heart83
0

Här är våra killars bur Glad

Minjan
0

RATLOVER

Det är inte bra för råttor med springjul, det baelastar nacke och rygg fel.

Nazlan
0

#0 jag var på ikea och letade efter en sån dår grön hänggrej idag men jag hittade ingen:( på vilken avdelning var det du hittade din?

Minjan
0

Nazlan, jag tror att de finns på barnavd.

Nazlan
0

okej. tack=)

Emman
0

här är min bur till tjejjerna

en gabber laura super

Aleexandra
0

Buren precis uppsatt dock mer i den nu !

Nazlan
0

här kommer mina burar. den understa bor mina tjejer i och den översta är igentligen är en extrabur som mina killar få bo i tills min laura bur jag beställt ska komma.

jess13
0

alexandra: finns på zoo i kungens kurva här i sthlm. men ja köpte min begagnad.

Nazlan
0

här är mina igen=)

amand
0

*puttar*

jennie84
0

hej

vart nyfiken på den gröna mojjängen vad e d för nåt??  såg att du hade köpt den på ikea vad heter den vore kul o testa om mina små busfrön uppskattar en sån =)

Tixy
0

Det här är då min råttas "lilla" hus.
Ja, just nu har jag bara en, men letar efter råttungar att köpa.

Aleexandra
0

#18 om du menar en sån "hängkorg" så finns dom lite varstans , jag hitta min på Citygross för 10 kr. Är typ kläd/pryl fack.

Snakebiite
0

Hej vartköper ni alla stora burar jag har vart inne i varenda affär här där jag bor och dom har bara hamsterburar , marsvins burarr kaninburar och fågelburar men inga råttburar glad för svar.

Nutiz
0

#21: fågelburar brukar funka utmärkt som råttburar Flört

Brutalteddy
0

Ja, fågelburar fungerar allderless utmärkt. Mina pojkar bor i en Parakitbur. :)

Snakebiite
0

Ja här är då min nyinköpta råttbur sen några timmar tillbaka.

rätt nöjd faktiskt men skall komma mer inredning och leksaker.

bRat-Bags
0

köpte grön hängkorg på tre våningar på ikea barnavdelningen idag för tolv kr

Snakebiite
0

Jag var och tittade efter en sådan hängkorg igår fast hade på något sätt fått för mig att dom fanns på ÖoB så hittade ingen, får ta en titt på ikea i morgon:D

bRat-Bags
0

De var jättebra, på morgonen när jag vaknade låg Pys på övervåningen(var hennes s.k etårsdag igår) i hennes korg och samson längst ner, nära sin vinlåda där han har sitt förråd :P

Syrran köpte en till sina båda herrar också och de hade också älskat den innan den knappt kommit in i buren :)

copycat
0

Nu börjar den nya buren ta form.

Här bor mina 4 tjejjer!

copycat
0

En till bild på buren..

copycat
0

..och en till.

r8farmor
0

copycat, var har du köpt den buren? Den är ju hur fin som helst! Skrattande

maddemusen
0

Gillar också Copycats bur jättefin!

copycat
0

Jeeess.. jag gillar den massor, och det gör småtjejjerna med. Dom är superglada över att ha en så stor bur att busa runt i hela dagarna.

Buren är köpt hos www.dara.se

Lillatrasdockan
0

Så här såg min bur ut förra veckan, dock förändras den varje vecka för jag har ett beroende av att fantisera ut nya leksaker till dem O.o hihi :P

Milogirl
0

Bild på min bur! ;D

Taci
0

Mina flickorns hem .. :)

Lillatrasdockan
0

#36, din bur verkar ju som en riktigt bra bur med stor lucka och allt. Nämligen så att en polare till mig ska köpa råttor senare i vår men måste ju hitta en bra bur först =) du vet inte möjligen vad din bur heter? vad är galleravståndet på den? :)

Rytterling
0

Här är mina killars bur!

Rytterling
0

Här är tjejernas bur1

Rytterling
0

Detta är lilla barnkammaren där mina honor får vara när de har bebisar!

allobosia
0

Min hemmagjorda bur.. (vet tråkig inredning mkt mer saker nu :P)

Ninja
0

#41: Jag tycker inte den verkar tråkig, tvärt om så ser den rolig och stimulerande ut! :)

Linda87
0

Shiiiit Aleexandra den buren kan inte ha varit billig :( åh jag vill så gärna ha en sån stor o rimlig bur till mina råttor (ska nämligen skaffa fler) :)

får jag undra var du köpte den fina och vad den kostade? =)

Tack :)

Kramis

Linda87
0

Hmm.. hur gör ni med alla inredningssaker när ni ska städa och det inte finns någon lös botten? tar ni bort dem o sätter dit dem varje gång ni städar? :O

Linda87
0

Jag har letat som en galning hela kvällen o halva natten efter sidor på nätet som har billiga bra rimliga burar, jag hittar inget vettigt :( hittade en stor jag ville ha men den kostar ju fasen över 2 tusen kronor! Någon som vet?

Glad

copycat
0

Om man är ute efter en riktigt stor bur som tex en voljär så kan man nog räkna med att få betala allt mellan 2000 & 5000 om man inte hittar någon begagnad.

Lillatrasdockan
0

#45. Jag tycker min bur är perfekt storlek =) Den är inte för stor för att råttorna ska tycka att det är för öppet. Men den är verkligen inte lite heller :) Sen en stor och bra lucka på framsidan och en stor uppepå. Den är iof för illrar egentligen men endå :P

Taci
0

Lillatrasdockan , jag köpte min bur på djurmagazinet.. var dock överpris på den (1300), kan få en större för det priset men men .. vet inte vad den heter faktiskt..:P ja luckan är perfekt, ibland känns den nästan För stor, när alla 4 kommer å väller ut på en å samma gång och det finns ingen hejd på dom!^^

Burtips - www.dara.se , http://web.telia.com/~u45129895/

Taci
0

Oj, glömde skriva.. galleravståndet .. jag vet inte riktigt men skulle gissa på 2 cm .. inte ens min minsta råtta kommer ut där, dock är det bredare på ett ställe på luckan men där har jag satt för med band, för där kommer minstingen ut..

allobosia
0

nu har jag tagit nya bilder på råttburen med mera inredning i :)

maggan
0

har en sån bur som på bild #13 till salu

Karmatarerskanise
0

ratlover79 : Man ska inte ha springhjul till råttor. Det skadar deras ryggar.

1korn
0

ja undar om man kan köpa såna där plastvångar som nästan alla har

Marrefarre
0

Jag ska bygga ihop mina två burar men hur gör man?

Marrefarre
0

Här är bilden på min bur. Den övre sitter ihop med den undre :) Mina råttor har iallafall roligt :P

Ladyinred
0

Den gröna nätkorgen som alla pratar om va inte intressant för mina råttor innan jag kom på att fästa den i gallret åt andra hållet. Botten av mojängen mot baksidan av buren och taket mot framsidan…

Hoppas ni förstår vad jag menar, lite otydlig och trött :/

Ekeibire
0

Här är min bur, den understa mäter 80 bred, 50 hög och 50 djup. Den övre mäter 35 hög, 30 djup och 57 bred. Lite taskigt inredd, men det ska åtgärdas.

Mezzzanina
0

Här är min nya vojär.Jag är såååå glad för den.Fast mina råttor är nog ännu gladare!Håller ännu på med inredningen….

Lollo86
0

Tomtom sitter på hans och Mallorys bur :D

Alexx
0

här är min bur där mina två herrar bor. lite tips om inredning och om buren har bra stolek skulle inte skada Skrattande i det ena hörnet ser ni en liten skymnt av min ena sötnos, kalle

Alexx
0

här är kalle

Alexx
0

och här är vitsvans (han har en vit svans-späts som inte syns om ni undrar om namnet)

ParaKiss
0

Här är bild på min än så länge tråkiga bur som jag har till pojkarna. Men kommer bli mera inredning. ev. så kommer jag bygga om någon garderob åt dom. men ev ska jag flytta så jag väntar med det, eller om man spar ihop till en större bur ^^

Melina.
0

Fina burar ni har allihop! Skriv gärna vilka mått de har, intressant att veta :)

Jag hittade en bur på Eniro idag, en parakitbur med måtten b99xd54xh83 cm. Har svarat på annonsen, hoppas jag får den! Har inga råttor än, men ska skaffa.

Melina.
0

#21 Snakebiite

Jag vet precis hur det är att hålla på sådär å leta, och jag kan bara rekomendera dig en sak - gå in på alla Köp&Sälj-sajter du kan hitta, så kommer du nästan säkert att hitta din drömbur där =) Du kan få en bur för typ 600, som i vanliga fall skulle kostat över 1000 kr.

www.blocket.se www.kopochsalj.eniro.se är de jag vet. Finns många fler. www.tradera.com

[maffiapudeln]
0

#55 Hur sätter man ihop den under buren med den övre? funderar själv på (om jag skulle få råttor efter hamstrarna) att sätta ihop en gammal undulatbur med den nuvarande största hamsterburen =)

RobFrazie
0

Mkt fina burar :D

Ladysoul
0

Här är nya buren som tjejerna vi inte fått ännu egentligen skulle ha.. Men den fick killarna flytta in i idag.. Inte mycket inredning ännu men det kommer :)

Chihuahuan kom också med på bild :P

camilla85
0

Här bor mina 4 honor. Inredningen är annorlunda nu.

(hjulet som syns sitter fast)

camilla85
0

Här bodde honorna förut och nu bor Ville där. Så småningom kommer det en kompis till Ville som också får bo här.

Allamej
0

Mina Gostjejer Cheeze och Doodle fyller ett år idag och detta är deras födelsedagspresent!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Inana]
0

#51 om du inte sålt buren, vad vill du ha för den?

Ladysoul
0

#71 Läckert! Vad är det du har på bakstycken? Vaxduk?

sareri
0

Idag blev jag äntligen klar med min bur som är tänkt till två rått-tjejer. Jag länktar så tills jag kan skaffa dom!

Allamej
0

#73, japp det är vaxduk, jag har gjort för en kortsida också om det visar sig att dom inte kan låta bli att skvätta ut skräp men för tillfället så är det bara på baksidan :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lollo86
0

Här är buren som mina gpråttor bor i. det sitter 6 gpråttor längst upp på den gula hyllan :D fattar inte hur den kan hålla.

Lollo86
0

Här har vi mina tjejers bur. Det sitter en fullvuxen gphane på den men nu tillhör den mina 5 underbara tamråtts tjejer :D

Elma_vip
0

Här har ni min bur, ej färdig inredd än ocg råttorna kommer idag :D Den är 80*80*180 :D:D

Ladyinred
0

Voljären blev två burar… Lite dåligt med inredning, men det kommer.

RobFrazie
0

jag hoppas på att få lägga upp bilder på min bur jag ska bygga nu i helgen :D ska fömodligen svettsa ihop en ram och sen sätta nät runt om. jag hoppas iaf på ett hyffsat resultat :D

Terato
0

#76 hihi värsta pyramiden! :)

#80 Oh, du måste skapa en tråd om det och fota förloppet! Jag älskar burbyggen!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

CamillaS
0

mina 4 grabbar bor i ferplast buren jenny.
mått: L 80 x  B 50 x H 79,5 cm

inte så inredd på denna bild då jag precis köpt den.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.