allergi
jag börjar fundera på om inte jag håller på att bli allergisk.. usch.. känner att jag blir aningen tjockare i halsen när jag sniffat på råttisarna.. jag har inga problem med ögon och näsa.. det jag är mest orolig för är korsallergier.. förstör ju en del för framtiden också:(
är det bara att testa sig hos läkaren?
är det någon som känner igen sig?

Jag skapade allergi mot marsvin när jag hade ett. det var som en kraftig förkylning, men mest ont i halsen. Tog ett långt tag innan jag förstod, hann ta bort mandlarna innan.
Alla symtom gick över när marsvinet dog..
Tråkigt om det är allergi! Du borde helt klart gå och kolla dig!
eller vara ifrån dina djur ett par dar i en "ren" miljö för att se om det blir bättre!
Lycka till!

jag misstänker att det är allergi eftersom det kändes tjockt i morse. senare när jag var ute så kom jag på att det kändes bra.. så då gick jag in och sniffade på dom för att kolla.. och nu har det kommit tillbaka.. om det inte är halsbränna.. men det känns inte så.. snyft

Ta och ring din familjeläkare och berätta hur det ligger till och att du tror att du är allergisk mot råttor och berätta att du vill göra ett allergitest så är jag mer än övertygad att din läkare hjälper dej (om du inte råkar ha samma typ av idiot till läkare som jag,men det är en annan historia).Jag tycker verkligen du ska ringa och prata med din läkare.Det är ett enkelt test,antingen pricktest eller så via blodprov.Det går fort att få veta svaret.
Jag misstänkte samma sak för drygt ett år sen. Blev alltid extra snorig när jag kom hem. Har både råttor katter och möss. Men efter ett allergitest mot typ allt kom de fram till att jag bara va väldigt förkyld jämt :/

ska göra det.. har tyvärr ingen husläkare utan brukar gå privat när det väl behövs.. men jag antar att jag måste till vårdcentralen.. suck..är skriven i annan kommun så det blir jobbigt!
jag har nyligen fått halsbränna och är lite ovan vid det, så jag hoppas att det bara är det:)
tack för alla svar..