tips till göteborgare
ett tips till er som bor i göteborg, om ni inte redan visste det, så är hisingen zoo på backaplan väldigt bra.. dom har både aspflis i lösvikt (45:-/kg) och färdig förpackat billigare (från företag) men det känns lite dammigt tycker jag. dom har också 55liters påsar med toa-lätt och sele med koppel till råttor..

Ouh då vet jag vart jag ska åka direkt när jag hoppar av tåget i gbg på Fredag :D

bra:) skönt att kunna hjälpa någon iaf

mm tackar hjärtligt!

Jag måste säga att jag inte alls gillar Hisingens zoomarknad på Backaplan. Min fästman och hans pappa är bekanta med ägaren så därför har vi varit kunder där flera gånger, men jag anser att de har många brister och jag har flertalet gånger varit missnöjd efter besök. Har beslutat mig för att inte gå dit mer!
Förövrigt tycker jag att deras spån är väldigt dammigt. :/

men har du något annat bra tips då? :) för jag ska upp till helgen o då tänkte jag passa på att handla lite.. o kolla runder i lite djuraffärer

jag har aldrig köpt något annat än mat och spån där, så du kan ha rätt.. fast jag köper bara det dyra spånet som i princip är små fyrkanter av asp bara.. det färdigförpackade som han försökte sälja till mig skulle jag aldrig köpa.. var dammigt aspspån!

Jo, det med spånet stämmer bra! Själv använder jag TOA-LÄTT i buren nu, tycker det funkar bättre :)
Jag kommer iofs inte köpa av deras mat nån mer gång heller, pga flera orsaker..

jag hade toalätt, men dom gillade inte det.. kastade bara undan det i ett hörn.. ha ha..
jag köpte extra vital från behapar.. du får gärna dela med dig om maten.. om du vill:) kan vara bra att veta..

Jo, angående maten så köpte vi en gång en färdigförpackad mat speciellt till råttor (minns inte nåt märke då det var två år sen) som det bara kröp i när min pojkvän öppnade den! :S Men det var visserligen inget problem med att lämna tillbaka den.
En annan gång köpte jag råttpellets i lösvikt som jag hemma förvarade i helt förslutna burkar, nån vecka senare upptäckte jag att det kröp runt flera typ "mjölbaggar" i burken! När jag besökte zoo gången därpå upptäckte jag att dessa även fanns bland pelletsen i butiken.
Deras lösviktsmat är heller ingen större favorit hos mig, ofta så ligger maten lite "hullerombuller", tex lite kanin/marsvinsblandning i hamstermixen osv. Tycker de borde ha lite bättre koll på lådorna, och att de borde hålla den ytterdörr som finns vid smådjursmaten stängd. Har flera gånger sett den stå på glänt vilket jag inte tycker är bra då kryp mm tar sig in den vägen :/
För övrigt så tycker jag att personalen är okunnig och många gånger lite otrevlig (speciellt en kvinna som ofta står i kassan)