Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 376 ggr
pzyhr
0

Omöjligt?

Jag har haft zoo - råttor konstant under ett par år. När en råtta avlidit, så har ja köpt en ny…från zoo (som sällskap till den ensamma där hemma). Nu känner jag att jag vill avsluta den här "dåliga vanan".

När mina två nuvarande råttor vandrar vidare, så vill jag köpa råttor från en reggad uppfödare. Eftersom jag har erfarenhet av hanar som bråkar, så vill jag minska risken för bråk genom att köpa syskon.

Helst vill jag ha 3 - 4 hanar, så att man får en riktig "flock".

Nu till frågan:

Hur svårt är det att få tag i 3 - 4 hanar ur en och samma kull från en reggad uppfödare? Så som jag har förstått så är det svårt att ens få tag i EN råtta från uppfödare…

Färg, teckning och liknande spelar ingen roll. Huvudsaken är att de är friska och har ett bra temperament.

Är det omöjligt? Hur länge kan man få "vänta"?

RobFrazie
0

Jag tor detta är något för Grodan, Daydreams och cosmonita.

Det är några av de som jag tror kan ha ett vettigt svar på din fråga.

pzyhr
0

Okej, hoppas att någon av dem svarar då Glad

Nutiz
0

OT, men Pzyhr, du bor i Gävle va? Det finns en tjej i Gävle som går provår just nu, men jag har glömt bort vad hon heter Förvånad

pzyhr
0

Ja, jag bor utanför Gävle. Jaha, det kanske var henne jag skrev till och frågade om hon bodde i Gävle Räcka ut tungan Så hon går provår?

camilla85
0

På förstsidan så har du ju en lista över alla uppfödare. Där står det riktnummer så du kan se om några bor i närheten av dig. Sen om du hittar en uppfödare en bit bort så brukar transporthjälp gå att ordna.

Ninja
0

Hanar med bra temperament håller sams även om de inte är syskon. Ser du bara till att skaffa från reggade uppfödare så går det nog bra ändå, även om de inte kommer fårn samma kull eller ens samma uppfödare.