Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 340 ggr
Kvadding
0

Hona & Hane önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej & hopp!

Jag och min pojkvän köpte för ett tag sedan varsin råttbebis…
uppspelta som vi var så tänkte vi inte ens på att kolla könet…. SKÄMS på mig som dessutom haft 6st råttor sen innan… menmen.. så nu sitter man här med 2 könsmogna råttor, visst man kan ju kastrera lilla "Märtha" som lillkillen heter, men det känns inte shyst att göra det bara för att jag varit otroligt slarvig vid köpet, och nu är så fäst vid dom att jag inte kan byta bort dom… så istället för att betala 500kr för en kastration på lilla Märtha, så tänkte vi att vi kunde köpa en till bur och skaffa en väninna till Snusan och en fräck killkompis till Märtha…. så slipper stackars Märtha att genomgå en kastration…. + jag och min pojkvän får 2 till små myskompisar :)

så känner du att du har 2 råttor som vill ha nya kompisar? och inte ska ha allt för mycket för dom.. så hör av er!!! :) inom snarast… 

Mvh

en skamsen råttismatte :$

Kvadding
0

Har möjlighet att hämta i både Skåne & Göteborg

Nemii
0

Haha, vilken miss! ^^
Men väldans söta rådisar!! Oskyldig *kär*

Kvadding
0

Jo man skäms ju en del om man säger så…
känner mig så dum =/ VÄLDIGT dum ^^

Ninja
0

Först och främst är det ju säljaren som ska skämmas, som säljer olika kön till någon som vill ha samma. Hoppas du hittar några råttor snart, om du inte har otur och det kommer bebisar.. då lär du ju inte behöva köpa några kompisar till de du har.

Kvadding
0

Mjo… men ja var ju TRÖG (med väldigt stora bokstäver) och sa inte ens att ja skulle ha samma kön, så ja.. de är nog främst mitt eget fel… menmen.. dom är världens underbaraste ….

KickanW
0

Även om du var dum då så försöker du ju ordna det så gott du kan nu. Därför behöver du inte alls känna dig dum! Huvudsaken är att man förstår sina misstag och gör det bästa av situationen. Lycka till med att hitta två kompisar!

Kvadding
0

mjo, fast man känner sig så dum när man egentligen visste bättre… blir litta pinigt… men man är ju människa, så man får väl skylla på det

Daydreams
0

Du MÅSTE SÄRA på dom direkt, du kan inte låta dom fortsätta sitta tillsammans, har du tur har inget hänt men varje minut du fortsätter att ha dom ihop riskerar du livet på honan

Kvadding
0

Var precis och särade på dom, ska ner i källaren o fixa upp en annan extrabur som jag ska bygga ihop med den andra extraburen så att lilla Märtha har lite mer yta att klättra på nu när han ska bo där sålänge tills den andra buren är klar….

kom GÄRNA med mer info!!! behöver all hjälp jag kan få

tack på förhand

Daydreams
0

ok lite råd:

Väg honan varje dag, går hon upp oväntat mycket i vikt så är hon nog dräktig, fast det är svårt med en så ung hona/bebis för hon ska ju växa och gå upp i vikt. Förmodligen vet du inte om att hon är dräktig förrän sista veckan av dräktgheten. Eftersom hon bara är en bebis själv vet man ju inte om hon ens klarar att föda fram bebisarna, så var beredd på att du kanske måste till veterinär.

Sen hade jag personligen kullat dvs avlivat ungarna för att inte skada mamman fysiskt och psykiskt för livet. Alldeles för hård påfrestning för en bebis att få kanske 15 bebisar som ska dia. 

Ge mamman extra proteinrik mat, gärna välling/gröt med rå ägg gula i på morgonen, kött, och grönsaker etc på kvällen.

Grodan
0

Hur gamla är dina råttor?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kvadding
0

8  veckor.. snart 9

Grodan
0

Oki, ja då är det ju stor risk att honan är dräktig… Ledsen

Kvadding
0

Jo, det är det =(

Grodan
0

Vad ska du göra?

Kvadding
0

har fått massa råd o tips…. o eftersom hon är så liten så kommer hon kanske inte klara av en kull.. o ja vill definitivt inte utsätta henne för risk att dö =/  så jag vet inte om man kanske måste avliva kullen.. =/

men det återstår att se om hon är med bebisar…. tänkte de innan att iom att min hane… jag valde honom för att han var minst i hela kullen.. så han har varit lite sen med utvecklingen… men iofs så har han varit könsmogen tillräckligt länge för att parat sig med henne … men jag hoppas innerligt att det inte blivit något :O

Mischa
0

Hör efter med råtthjälpen  om dom har lämpliga, äldre kompisar inne.

≧◔◡◔≦

Kvadding
0

har hittat en bra veterinär nu som är "van" vid att kastrera smådjur.. så jag ska ringa och rådfråga han imorgon…

Nutiz
0

Annars Kvadding, kanske du kan avliva alla ungar utom 2? En hona och en hane? Och så behålla dem?

Kvadding
0

Imorgon ska det ringas till 1000 olika veterinärer för att förhoppningsvis hitta den bästa och mest erfarne kastreraren.

Hade skrivit ner alla nummer på en lapp….. men jag tror bestämt att Märtha vill ha sina små guldklimpar kvar.. för innan försökte han undanröja nummerlappen… HAHA -->

kebeak
0

jag har 4 st råttor som behöver omplaceras pgv tidsbrist. de e 2 honor o 2 hanar.

Kvadding
0

tyvärr så bor vi lite för långt ifrån varandra =/

Bullerbytjejen
0

jag tycker det låter som en ide det där med att spara en av vardera kön av bebisarna, då har ni ju två som sällskap sen.

Kvadding
0

allt har löst sig nu… så :)

Ladyinred
0

Blir han av med familjelyckan eller? Lycka till i så fall :)