Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 743 ggr
R8issen
0

Intro råttor

Lång text men jag behöver lite råd. Det är så här att en bekant till mig har tre stycken rått honor på ca 10 månader som hon inte kan ha kvar och jag funderar på att ta imot dom. Jag har själv tre stycken honor, en på 4 mån (Sparven) , en på 5 mån (Aqua) och en på mellan 1-1,5 år (Ella). Ella var ensam (pga att hennes kompis hastigt gick bort) när Aqua kom, denna intron gick super bra och några timmar senare var dom i samma bur och sov ihop, samma sak när Sparven kom, inom ett dygn var alla tre bästa kompisar dock så var det ju bara en ny i taget samt att både Aqua och Sparven endast var ca 10 veckor när dom kom. Så nu till min första fråga, tror ni att mina tre och dom tre omplaceringarna hade kunnat funka ihop? Jag förstår ju självklart att ingen här kan säga exakt hur det kommer gå utan mer om det är vanligt eller ovanligt att det funkar att sätta ihop två flockar i dom åldrarna? Och om jag nu bestämmer mig för att ta dom så kommer jag ta god tid på mig med introt och jag har läst intro artiklen här samt googlat runt lite och kommer isf börja med karantän, burarna jämte varandra, doft filt samt byta bur med varandra, så långt är jag med. Men när det sen är dags för att träffa varandra ute (på neutral plats) släpper man då dit alla samtidigt eller en "ny" med en "gammal" tills alla har träffats eller hur gör man? Känns igentligen bäst att alla får "göra upp" samtidigt men å andra sidan känns det jobbigt att hålla koll/ sära på sex stycken samtidigt OM det faktiskt skulle gå väldigt fel. Så hur hade ni gjort? Är det väldigt liten chans att dom kommer kunna gå ihop så tar jag inte hem dom men tar jag hem dom och det verkligen inte går så har jag ju självklart möjlighet att ha dom i två burar.