äter inte?
Jag veeet, jag vet att jag är jätte nojig, men ni får stå ut med mig, klappa mig på axeln och säga att det blir nog bra.
Jag vet inte om hon är deppig för att hon är ensam, fast vad jag förstått så har hon varit det högst en vecka, men ändå. Jag har inte sett henne varken äta eller dricka… Och jag oroar mig för allt och ingenting men hon känns så… ledsen. Hon sitter där man sätter henne utan att gå någon stans, bryr sig inte det minsta om att det är nya saker eller mat i buren. Fast o andra sidan kanske hon är väldigt nattaktiv fortfarande, hon var visst ute och klättrade lite i natt säger sambon.
Shit, det här måste vara mitt hundrafemtioelfte inlägg idag, men jag är ny och behöver eran hjälp. Behöver jag oroa mig?
Att oroa sig hjälper aldrig, det är bara jobbigt för dig 

Din råtta har nyligen bytt miljö, träffat en katt för första gången och allt känns säkert nytt och otryggt för henne just nu. Ge henne både Torrfoder och färskmat varje dag så kommer hon inte att svälta ihjäl. Jag tror att hon blir mer hemtam, och kommer att äta, när hon vänjer sig vid allt det nya. Hon kanske äter lite grann utan att du sett det.
jaaa, du har säkert rätt och ja, klart att hon inte känner sig hemma och trygg än. men det känns bättre att fråga och få höra att det inte är någon fara :) tack…