Råttvakt?
Hej, hur har ni gjort om ni ska resa bort och ingen i familjen kan ta hand om era råttor under tiden? Har ni kunnat ta hjälp av någon här som kan ta hand om dem eller har ni lämnat in dom någonstans?
tacksam för svar
Jag lät min moster ta hand om dem. Hon är rädd för dem, dock, så jag sa att hon bara behövde ge dem mat och vatten varje dag. De fick komma ut och leka på golvet extra mycket när jag kom hem igen.
Do as you would be done by - And think for yourself
1# dem flesta jag känner är ganska rädda för mina råttor. Ska vara borta i 10 dagar och funderar lite hur det blir med att rengöra? mina råttor har blivit bättre att gå på låda osv. första dagarna behövde jag storstäda buren varje dag men tror du att dem skulle klara sig så länge utan att få det ordentligt rengjort?
#1 Vet inte riktigt. Jag tror min moster typ lockade ut dem från buren med mat och lät dem sen springa runt i mitt rum tills de själva gick in. Hon är också rätt rädd för råttor. Får aldrig ha dem uppe när hon hälsar på.
Do as you would be done by - And think for yourself
jag tar med min bur eller frågar grannen.
Jag skrev en annons på köp och sälj sida, fick många svar vissa ville ha 150 kr och en ville inte ha någonting. Syna hemmet, ställ mycket frågor om vilka djur personen har just nu och vad dem tycker om råttor osv. Slutade med att jag tog hon som var gratis och dom hade inte kunnat haft det bättre :). Många uppfödare tar också emot råttor för en mycket liten peng så kolla med uppfödaren du köpte av.
jag checkade in mina på råtthotell när jag var borta i tre veckor
Tack för svar ska försöka kolla på andra sidor om någon vill vara rått vakr :)
Ofta stöttar seriösa uppfödare sålda råttor. Vänner, granne, släkt. Via annonser på olika sidor som tex här inne. Söka upp nån som kan hjälpa till.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag skulle studera utomlands i 3 månader och fick tag i en härlig dam via min uppfödare.
Kunde haft råttorna hemma hos min sambo,men jag ville att någon råttälskare skulle ta hand om mina små skatter medans jag var borta. I fall någonting skulle hända, vilket det gjorde. Så jag var väldigt glad att en råttkunnig hade råttorna.