Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 369 ggr
Grodan
0

är djurfolk udda?

Ibland undrar jag om folk som håller på med djur är mer udda än andra. När man läser på forum kan man ju verkligen fundera. Eller vågar vi inte prata om detta?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

haha, klart man är konstig and proud to be

Allamej
0

Jag är stolt över min konstighet… tycker dock att det är mer mysko med den "normala" som går omkring klädda som gamla par (alla i likadana kläder) Och så låter dom konstigt, förstår knappt… Dom yttrar ljud som "Asså bah" och "Typ bah" mystiskt grymtande ofta följt av ett hysteriskt fnitterljud som då resten av flocken faller in i… Men, det är vad samhället vill ha klassat som normalt så vem är då jag att klaga… Jag fortsätter iakta dom och sakta introducera mig till gruppen… Får jag fram något i mina forskningsförsök så informerar jag er.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Daydreams
0

#3 du bah e ju lixom min BFF lixom

Allamej
0

jag var förresten #2… och detta är det typiska lätet jag talade om… ÄR DU NORMAL???????

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Daydreams
0

ja bah lärde mej lixom såna ord av dig lixom

Allamej
0

Jamen då är det ju bara upprepning av det jag delat med mig av min forskning (pust!)

Grodan
0

#2 måste varit mig och min vän (jo, jag har en faktiskt) som du såg… hihi

Allamej
0

Men Grodan! Vänner?!? Det är ju det råttorna är till för! Men… det förstås… alla får ha en BFF :)

Daydreams
0

ja 1 BFF får man ha

Grodan
0

bäst facking fränd?

Daydreams
0

nähä du, här fackas inte. Best Friends Forever, ett uttryck jag aldrig hört föränns allamej sa det, och nu får hon lida för att ha lärt mig det:D

Allamej
0

Och jag lider… Jag Lider…!!!!

Daydreams
0

nähä du, du är glad över att få va min BFF

Allamej
0

Jag är glad för det men uttrycket i sig kan jag vara utan en dag eller två i stöten Räcka ut tungan

Daydreams
0

not a chance, lär du mig bimbospråk så ska du inte slippa undan ens en dag

Allamej
0

Men hallååååå….. Annars lär jag dig inget mer jag hittar :)

Daydreams
0

jprå det kommer du inte att kunna låta bli

Grodan
0

jäij

Bima
0

Jag känner mig rätt normal, men när du nämner det är jag den enda (förutom sambon) som alltid är så frälst över sina husdjur och pratar om dem jämt. Fast det är väl inte helt fel heller… ;)

Ladysoul
0

Jag tycker mer att folk som inte har eller inte tycker om djur är udda :/

[Inana]
0

de mest udda är väl människor som envisas med att skaffa massa djur fast de inte bryr sig ett dyft om dem?

Terato
0

Jag verkar nog rätt normal. Trevlig och social och har rätt vanliga kläder..

Men jag är väldigt nördig på saker.

Just nu är det mycket råttor och möss. Hela min svär kretsar kring det. Förut var det akvarium men det ligger lite på is just nu. Men säger någon "alger" så vaknar jag igen med tips och råd, akvariekemi, belysning, gödnig och bla bla.

När jag var på fest sist så sa min kompis att jag alltid har en massa roliga, konstiga exempel att berätta om saker och ting. Liksom folk pratar om nån töntig stockholmare och så kommer jag med nån nördig fakta om varför man alltid ogillar storstadsdialekter ur ett språksociologiskt perspektiv.

Jag har mina områden: djur, natur, biologi, genetik, språk, samhälle, konst, musik där jag ofta nördar runt och det är ofta ett område som är "störst just nu".

Därför passar jag ofta ganska bra in i föreningsliv där man kan nörda fritt och där folk är duktigare än mig så att jag får lyssna istället för att pladdra.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pandae
0

Är man udda om man känner sig udda eller är det andra som ser objektivt på en som "bestämmer" ifall man är udda? Räcka ut tungan

eternellie
0

det beror nog på. man kan ju utgå ifrån udda = inte som jag…

men udda folk är alltid det roligaste folket.

sareri
0

# 22 Jag kände helt igen mig i din förklaring!

Liksom du blir jag besatt av saker och läser massvis om dom och går runt och tänker på det hela tiden. Det går i perioder, just nu och sen flera månader tillbaka har jag bara ägnat min tid åt att läsa och snacka om råttor. Jag kan inte få det ur hjärnan utan vill bara veta mera. Jag är också väldigt social och aktiv i allt möjligt!

Terato
0

#25 hihi vad skoj att höra att det finns fler!

Ja, precis som du beskriver, jag får liksom inte heller nog och det snurrar runt i hjärnan mest hela tiden. Det är därför det är så skönt att jobba för då kopplar jag bort det för en stund!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

sareri
0

# 26 haha ja :D jag har svårt att göra annat än att vara innne på forumen, leta mer fakta, drömma och se på bilder.

Ja och sen blir alla runt om mig så less, specielt min familj när jag pratar om råttor vid varenda måltid och mer där i mellan. Jag har inga råttor än men jag är i full gång med att bygga klart buren, göra grejer och länkta. Troligtvis kanske jag skaffar mig råttor före jul!