Slem i underlivet?
Min äldsta råtta har varit svullen i underlivet sen hon var liten, hon har aldrig verkat ha ont eller så. Det är som en svullnad mellan slidan och rumpan, nästan som en "pung". Svullnaden är mjuk, så jag tror inte att det är en tumör. Idag när jag skulle kolla till det så såg jag att det var som en "slemrand" som var vid kanten vid slidan, jag tog bort den och det var som en genomskinlig slemmig sak. Typ som silicon-plast, ni vet? Sånt som sitter på tidningar när det är en extrasak i. Haha, förlåt för dåligt exempel xD Det rörde sig inte, så jag antar att det inte är mask? Ingen annan av mina råttor har svullnad/slem. Vill gå till veterinären men den som finns här i stan är otroligt okunnig, och jag är rädd att hen kommer att "gissa" att det är någonting, och sedan fel-medicinera, vilket råttan bara kommer ta skada av. Därav tänkte jag höra här först! Kram
Hej ! Du skriver att råttisen har en svullnad mellan slida o rumpa. Kommer sekretet därifrån ? Luktar det illa från slemmet kan det vara en infektion. Man kan nog inte säga så mycket mer än att en veterinär får titta på henne. Lycka till.