Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 728 ggr
[M-lin]
0

Min sötnöt :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på min nya lilla råtta som jag köpte i fredags han är super mysig :D

Terato
0

Vad roligt att du skaffat tamråtta, men har du bara en?

Han var jättesöt! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[M-lin]
0

Jo jag har dock bara en, en så länge. jag är väldigt mycket hemma om dagarna så han blir inte så mycket ensam. Jag är väldigt intresserad utav en svart dumbo råtta och hoppas att jag ska hitta en med tiden, vad jag dock inte vet är om det går att blanda raser imellan :)

Jeeey
0

Så söt han är! :)

[M-lin]
0

Tack :)

Jeeey
0

Har du kommit på nåt fint namn än?

[M-lin]
0

Japp :) Jag såg en film i veckan. "Charlotts web" Där det var med en råtta som hade namnet "Templeton" som jag fastnade för så det fick bli det :)

tysken
0

M-lin , det är fortfarande ett tamdjur och ska vara minst 2, enligt lag

Jeeey
0

Okej, va fint! :)

[M-lin]
0

Jasså, jag hade ingen aning om att det var lag på det. :/ Men som sagt så letar jag efter en till. :)

[M-lin]
0

Jeeey ,  Tack :) Har du nån/några då? och vad heter dom isf? :)

Terato
0

Vänta inte för länge bara. tänk på att en hane som gått ensam länge kan få svårt att fungera ihop med andra råttor och varje dag han sitter ensam mår han dåligt. Jag vill helst inte ens låta mina honor vara ensamma en dag!

En svart dumbohane kanske inte går så snabbt att få tag på. Du kan ju skaffa en annan råtta först så att han åtminstone har en kompis och sedan leta efter en black dumbo?

Sen skulle jag råda dig att inte stirra dig blind på färger! Leta efter en trevlig och frisk råtta som du trivs med i första hand! :)

Det finns inte olika raser bland tamråttor. Däremot olika färger, hårlag och teckningar. Finns inga problem med att sätta ihop råttor med olika utseenden!

Lycka till!

teratos.r8or.se

[M-lin]
0

Teraton , Okej tack så mycket :)

Jeeey
0

Jag har också bara en (Flia, hona) för tillfället då mina två äldre (Merda och Roja, också honor) nyligen gick bort.. Gråter Men letar också efter en till nu!

[M-lin]
0

Jeeey ,  Okej :) fint!

fy va tråkigt :(

Jeeey
0

M-lin Tack :)  Jo, det tycker jag också :(

tysken
0

Oki, glömde skriva att den var jätte fin!

[M-lin]
0

Tysken , tack så mycket!

Terato
0

#12 :)

#13 Vad tråkigt!

Jag har två tjejer för tillfället. Men planerar att utöka flocken med åtminstone en till. Är ju bra ifall sånt där händer så blir inte sista råttan ensam..

teratos.r8or.se

Jeeey
0

#18 Ja, de kändes väldigt jobbigt i början.

Mirre_o_Maiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söt råtta, fin teckning å allt.

D låter väll tjatigt nu men du borde värkligen skaffa en till råtta snart. När min ena råtta gick bort var värkligen den andra jätte nere och ville knappt äta något alls! Tur att vi fick en hel kull sen :P