Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 884 ggr
[134643]
2016-07-24 09:39
0

Dum idé?

Hej! Var länge sen jag var inne här. Jag hade råttor för några år sedan, och älskade det. När mina tjejer gick bort så valde jag att inte skaffa några nya, men nu känner jag att det är så himla tomt hemma och tankarna dras mot att ta hem nya små pälsbollar. Till problemet. Jag går nu andra året på gymnasiet, och har alltså 1 år kvar. Efter det vet jag inte vad jag kommer göra, eller vart jag kommer bo. Jag kan inte garantera att jag fortfarande kan ha dem med mig. Är det oansvarigt att skaffa råttor nu? Bör jag vänta tills jag vet vad jag ska göra och är säker på att jag kan ta hand om dem hela deras liv? Hur tänker ni?

Elsis<3
2016-07-24 12:38
1

om du inte är säker på hur din framtid kommer att se ut så föreslår jag att de väntar tills du är det. Jag vet att det är svårt att vänta med något sånt men det är nog bra att försöka, så tänker jag iaf🙂

[134643]
2016-07-24 13:15
1

#1 Ja.. Alltså den strikt rationella delen av min hjärna håller med. Samtidigt så känner jag att problem är till för att lösas, och att det säkert skulle gå att ordna om ett år om det blir så att jag flyttar. Men jag vill heller såklart inte stå där nästa år med ångest för att jag inte vet vad jag ska göra med dem. Åh vad svårt. En idé är ju att ta över ett par äldre råttor om jag stöter på några och "hoppas" att de inte har så lång tid kvar..

Anne.K
2016-07-24 17:14
3

Hade jag varit i din situation så hade jag valt i så fall att ta emot några åldringar. Sådana som kanske inte har mer än runt 1 år kvar av sina råttliv. Så ger man behövande gamlingar ett nytt fint hem i deras sista tid på jorden. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[134643]
2016-07-24 18:50
2

#3 Ja, det är ingen dum tanke. Verkar som om det finns rätt många som behöver nytt hem av någon anledning. Ska absolut fundera på det!

komigentam
2016-07-26 01:53
0

Ser för mycket omplaceringar så nej, vänta.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Elisabeta
2016-07-28 11:44
1

Om det är så att du bara vill ha råttorna från bebis stadiet, är det nog bäst att du väntar tills ditt liv ser mera stabilt ut. På så sätt tror jag att du besparar både dig själv och råttorna onödigt lidande. Sista året på gymnasiet brukar man vara mer upptagen och då kanske har du inte så mycket tid för de små. Vänta litet, tiden går i alla fall fortare än man tror…

[134643]
2016-07-30 14:55
1

#6 Tänkte ta över äldre råttor isåfall. Tid kommer jag ha så det är inget problem. Tanken är att jag ska ta ett år och jobba efter gymnasiet, så jag skulle utan problem kunna bo hemma några månader till och därmed kunna ha kvar dem om de skulle bli äldre, men det finns ju ändå en övre gräns i slutändan. Jag ska prata med resten av familjen och se hur de tänker :)