Burhjälp..!
Hejsan..
Just nu så bor mina 5 råttor i min jätte stora gadrob (ombyggd till råttbur..) Men jag tycker att den är alldeles för jobbig för att städa. Så jag funderar på att Köpa en bur, Typ en voljonär el. nått. Men då undrar jag hur man får in Hyllplan i sånna? X') .. Alltså dom måste vara i plast! Också undrar jag om Gp råttor kan bo i en voljonär? Funderar på att skaffa det när mina tam råttor dött.
Också funderar jag starkt på denna buren. -->
Eller den här?-->
Vilken tycker ni? Fungerar båda till gp råttor och tamråttor?

Naturligtvis så kommer jag inreda båda mkt mera. med massa mera rör å hus å så..
Så båda blir Roliga, tror jag?

Vad tycker ni? Vilken är bäst?..
Den översta tycker jag verkar bäst. Dock vet jag inte måtten på burarna så jag utgår från att de e lika stora. Baserar åsikterna på det. Men har inte en aning om de e stora nog till en GP.
Åter till hyllplanen. Själv har jag spånskivor som jag klätt med badrumstapet i olika storlekar i min bur. Har haft dom i snart ett år och de har inte börjat lukta än så det e lång livslängd på dom pluss att du kan få dem i vilken storlek du vill.

Okej . -|- Tack för svaret.
Är nog mest inne på den översta ! (:

-PUTT-
- Vill ha flera tipps (X
Det är är mina två drömburar
Svindyra båda två om jag inte har sett fel. Men jag skulle nog välja den första, för marchioroburen har lite brett galler, så ungar kommer ut tror jag.

Mvh Stephanie 

ehm.. bara en korkad fråga såhär som nybörjare… vad är gp för något? =S
En GP råtta är en råtta fasst den är jätte stor! och dom är smartare än tam råttan.

#7 precis som #8 sa, och de blir äldre och har hamstermunnar där de kan samla mat i:P
#0 Jag skulle nog valt den som är längst upp

Den nedre buren är en Marchioro. Jag har haft en sådan men sålden den igen. Den funkar inte till tamråttor då det är för brett galler, men till en GP funkar den bra.
#7, En GP-råtta (gambisk jättepåsråtta, giant gambian pouched rat) Ser mycket ut som en tamråtta i utseende men blir omkring 1½ - 3 kg. En GP behöver mycket mer plats än en tamråtta då de fortfarande har zooregler. De ska ha minst 20 kvm att leva på. Dock så går det inte att ha en otam GP-råtta runtspringandes, så då har de stora burar tills de är nog tama. De är nämligen inte lika domesticerade som tamråttor och behöver därav mycket, mycket och åter mycket kunskap, tid och ork. Men när de väl är tama är de underbara intelligenta husdjur.
Bild: San på äventyr i hallen med husse
Voljär funkar till GPs ja. Men man får tänka på måtten ändå. Själv har jag mina tamhonor i en voljär som är 65*55 cm i bottenyta och det vore alldeles för litet för en GP… Dels är de mer bottenlevande än tamråttor (gillar att klättra dock och ska mer än gärna ha höga burar de också) och dels blir de så pass stora. Skulle jag stoppa in min hane i tamtjejernas voljär skulle han inte ens kunna ligga raklång, han är 75 cm med svans…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Oj vilka jättar xD Och jag som tycker att vanliga tamråttor är stora =S