Musik
Vad tycker råttorna om Musik😂😂😂stör det dem mycket och skrämmer dem eller e det ok. Det beror väl såklart på vilken sorts men e orolig för våra grannar har pool partyn 24/7
Jag vet bara om hamstrar men jag vet inte om det är samma med just råttor. Hamstrar är väldigt ljuskänsliga och hör 2ggr högre ljud.
Individuellt såklart. Vissa blir stressade, andra inte. Beror också på volymen sen säkerligen vad för typ av musik. Festmusik så att säga är ju oftast väldigt mycket dunkadunka som jag själv upplever jobbigt & stressigt.
Kärlek, ärlighet & respekt.
Spelar dina grannar så mycket att det kan störa dina eventuella råttor är det dags att säga till. Musik från andras hem ska definitivt inte kunna störa dina djur.
Får prata me grannarna isf de e högt
Det beror nog på hur högt grannen spelar, samt vad de spelar.
Jag brukar själv spela musik hemma i samma rum som råttorna, och de verkar gilla det. De är kanske inga större fan av hårdrock, men de brukar knastra till klassisk musik och hoppar upp i knät på mig när jag spelar gitarr.
Bor även intill en motorväg med tillhörande blåljusfordon och råttorna bryr sig inte ett dugg om det.