Uppfödare?!
Är det säkert att köpa från blocket elr borde man hitta en riktig uppfödare isf har ni nån bra? Tack på förhand😝
Du får faktiskt försöka använda eget omdöme och sunt förnuft där. Ingen kan säga om det är säkert eller inte. Många brukar starkt rekommendera uppfödare, men det kan absolut komma upp intressanta råttor på blocket också och som sagt är det ju ganska få uppfödare här i landet (lite beroende på var man bor). OM du hittar råttor på blocket eller annan annonssida som låter intressanta, så kolla framför allt att djuren är friska och tama och att säljaren verkar vettig! :)
Låter smart. Har du nån uppfödare du rekomenderar?
Tyvärr, vet inte, jag hittade mina råttor på annat sätt. Jag skulle nämligen köpa möss nyligen också, och då hittade jag en schysst tjej på blocket som sålde. När jag var där och köpte mössen så hade de råttor också, och en av dem var dräktig så jag frågade om jag kunde få köpa två ungar för råttorna var friska och tama och väldigt väldigt trevliga + att jag tycker om människorna så det känns jättebra :)
Det finns en Uppfödarlista här, men det är bara runt 20 st runtom i hela landet och alla är inte ens aktiva. Men det kan ju vara värt att se, har du tur finns det någon som både är bra och nära! ;)
Tack du har varit en stor hjälp:)))
Vad roligt, lycka till och bara fråga här eller skicka PM om du undrar något ;)
Tack så mykt:)
Kärlek, ärlighet & respekt.
Hade inte köpt från blocket utan hade uppsökt uppfödare.
Transporthjälp finns att få om man inte kan åka en bit eller har någon nära.
Zickans Uppfödarlista.
Jag tänker däremot inte avgöra åt dig vem som är seriös, bra då det är olika uppfattningar, åsikter, upplevelser.
Kärlek, ärlighet & respekt.
Tack