Masken & Vilda
Nu har vi äntligen 2 långsvansar igen, var alldeles för tomt här hemma utan då Luna fick somna in förra fredagen. En vecka utan råttor i hemmet är alldeles för länge.
Så idag hälsade vi på hos uppfödaren i Piteå, blev godkända av henne (och tydligen av råttorna också) så Masken & Vilda har nu fått flytta hem till oss. *lycklig*
Försökte fota dem då de undersökte sin nya bur, men det var då lättare sagt än gjort 😛
Nu tog energin slut så de har kurat ihop sig tillsammans i sin sputnik för en stunds vila.
Födda 18/4 -16
Färg/teckning/öron/päls:
Masken = Blue capped/masked mm dumbo
Vilda = Agouti eubk (mm) dumbo rex
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Grattis, vad fina de är :)
Diggar namnet 'Masken' ;)
Grattis :)
Åh, finaste småtjejerna <3 Ni kommer att få det så bra tillsammans!

#1 Tack. Ja jag tror nästan båda tjejerna får behålla de namn de fått hos uppfödaren. Tidigare har alla våra råttor varit döpta efter grekisk mytologi, men de kvinnonamn jag hittat på det temat som inte redan använts börjar bli så krånliga att uttala. 😛
#2 Tack 😃
#3 Ja det tror jag också att vi kommer att få, de har så underbart temperament så ska vara kul att ha råttor som man inte måste börja med att vänja vid att händerna inte är farliga. 🙂
_**/Mvh Anne
Titta där är dom ju, "mina" småtjejer! Vad kul att dom hittade ett bra hem ändå. Och grattis till riktigt fina och goa råttor. <3
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

#5 Ja här är de och vi är mycket glada över att vi fick köpa dem. Hade ju tur att de blev kvar. Tittade på just denna kull när Aurora gick bort i våras, dessa föddes ungefär samtidigt. Men då Var Luna full i bitsår som behövde få läkas innan hon kunde få nya kompisar, dock gick det inte så bra med läkningen + att hon fick knölar så då hon fick somna in förra veckan blev det väldigt tomt här och hela denna kull var redan sålda/tingade. Blev superglad då jag bara någon dag senare så att Vilda & Masken blivit kvar trots allt och sökte hem. känns som att det var meningen att de skulle flytta till oss. 🙂
_**/Mvh Anne

Jag har nog aldrig haft ett par råttor som varit så trygga i sig själva som dessa. Redan igårkväll så blev det fullt busläge på Vilda då jag bara skulle natta dem, så vi busade en bra stund. Masken var också med och busade, men något försiktigare än sin syster.
Öppnar vi buren så kommer båda och hälsar, klättrar lite på oss och busar en stund.
Försökte fota/filma dem tidigare idag men svårt att få annat än suddiga bilder på busfröna, finns 2 lägen = fullrulle eller sova ❤️ Får försöka fota dem senare.
_**/Mvh Anne

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag har de börjat utforska världen utanför buren också, de var ute ca en halv timme, men var för knepigt att filma och hålla koll på dem samtidigt så filmade bara början.
_**/Mvh Anne

Saknar mina söta små långsvansar!!!❤️
Är hos mamma och hjälper till med hundar och hundutställning och kommer vara ifrån Masken & Vilda (+ sambon och de andra djuren utom hundarna som är med mig) i ca 1½-2 veckor.
Jag vet att Henrik (sambon) tar bra hand om småttingarna så det är jag inte alls orolig för, men jag saknar att busa och mysa med dem, ha dem klättrande på mig och utforska världen (lägenheten) tillsammans.
Tur att det kommer vara 1 vecka kvar av semestern då jag kommer hem så jag får gott om tid med dem .
_**/Mvh Anne