Max
Max (fd. Pixi) kom till mig från en ung tjej i Timrå som hade haft Max och hennes burkamrat köpta från Arken, djuraffär, över ett år drygt. Hennes kompis dog av att sluta äta och förmodligen därför att hon endast gav dem dålig Torrfoder och inget annat. Jag fick Max gratis eftersom hon inte hade tid för henne, Max var undernärd och väldigt rädd. Stack du in handen i buren fick du räkna med ett bett eller två. Ibland höll jag på att tappa tålamodet med henne. Men nu när man ser henne lugn och sansad, ligger i famnen och myser på mig så blir man så otroligt lycklig! Det finns inga omöjliga råttor, bara omöjliga ägare. Att kunna bevisa det, det är lycka. Och det är så skönt att se att hon trivs och äntligen har fått ett tryggt och säkert hem med mycket kärlek. Max är drygt över året och mycket liten, hemskt underviktig när hon kom till mig men nu äntligen början hon få fett på benen. Vilken aptit damen har! Det spelar ingen roll vad du ger henne, det slinker lätt ner.
Ville bara berätta hur glad jag är som råttägare att få rå om henne och sno hennes kärlek.
Förresten, är ni fortfarande säker på att hon är ba? hon är ju väldigt brun..

Fin historia! Men jo det finns faktiskt omöjliga råttor!
Ja, det finns ju dem de inte går att få ordning på alls. Men vems fel är det egentligen?

#2 Håller med dej,det är ägarens från början.Jag har extremt svårt att tro att de föds dumma och otrevliga!

Nej men det är faktiskt så att det finns fel som är genetiska. Svårt att tro eller ej.
Fråga uppfödare som hållit på i mååånga år och vet allt vad introduktioner och tämjning är men som haft omöjliga djur. Deras erfarenhet bör tas på allvar.
De människor som lägger ner så mycket tid på djur som faktiskt är aggressiva och inte kommer att bli bra råttor behöver inte höra att de är dåliga djurägare för det finns faktiskt fall där det inte går.
Men självklart ska man försöka och givetvis är det härligt att det löste sig för dig, dorkey!
Älskar mina stora små vänner..

#4 Men alla trivs inte med alla vare sej råttor med människor eller tvärtom så det är en enkelt faktum till varför en del blir aggresiva!En råtta kan verkligen hata en person medan den blir underbar hos en annan person.Kemin stämmer helt enkelt inte mellan varandra.Det är inget negativt i det bara en sanning!