Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 669 ggr
LinaN
0

Råttallergi

Helloj!

För flera år sedan hade jag råttor, två hanråttor som vart mina ögonstenar. Denena dog av akut lunginflammation dagen efter min föedelsedag när jag fyllde 18. :S men den andre levde ytterligare 2 år o blev ca 3 år gammal innan han fick cancer.

Redan då märkte jag av att när jag blev kload på, så blev det markanta upphöjdningar i "rivsåret" som sedan började klia hysteriskt. men då var de titne så farligt.

NÄr jag skaffade min andra omgång råttor, en hona som vart dräktig så började jag uppleva att det började klia i ögonen och halsen när jag hade henne elelr ungarna ute o gosade med.

Nu har ajg itne luktat på en råtta på länge men är orolig för at tjag utvecklat en allergi mot dessa långsvansade pälsar.

Finns det någon i vänersborg/trollhättan som jag skulel kunna komma och hälsa på o lukta på råttorna…?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

annelie-h
0

det låter inte alls roligt.. tyvärr tycker jag att du ska undvika att skaffa råtta, om det är det du är ute efter. du har ju börjat utveckla en allergi och grejen är att allergenerna (det du reagerar på) för pälsdjur är mycket lika. dvs om du blir allergisk "på riktigt" mot råtta så ser inte dina vita blodkroppar skillnad på råttallergener och tex kattallergener. så risk finns att du inte bara blir allergisk mot råttor, utan även andra pälsdjur.

jag bor tyvärr inte i vänersborg:( men du kan ju alltid testa och lukta på lite råttor

Myrkur
0

jag bor i trollhättan :)

Taci
0

Vad bra att du vill träffa någon med råttor så du inte skaffar några som du måste göra dig av med :) Jättebra o ansvarigt! Jag är som du, jag får små upphöjningar om jag blir riven minsta lilla, och ibland kliar det hysteriskt i ögonen osv. Jag har tre honor. Jag väljer dock att ignorera detta, men jag kommer nog inte skaffa råttor igen så länge jag bor såhär trångt iaf :)