Köpes: råttbok
Hej jag undrar om nån har en bra bok om information om råttor? Allmän info, att tämja, aktivering osv. Gärna även om beteende, flockbeteende och genetik. Om ni inte säljer någon kanske ni har några bra tips på bra böcker?
Enda boken som är bra på svenska som jag vet om är denna.
Kärlek, ärlighet & respekt.
#1 tack!
Den här sidan är väldigt bra http://ratguide.com . Den är inte den finaste men de finns otroligt bra fakta om hur man tar hand om råttor, beteenden, hälsa samt avel. Mestadels artiklar :)
Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)
#3 tack lin! Tycker dock det är jobbigt att läsa på engelska för jag är inte då bra på det. Hitta en bok på adlibris "Din vän tamråttan" någon läst den o kan rekommendera den? Vill bara tillägga att jag kan redan mkt om råttor o deras beteende etc men jag tycker ändå det är intressant att läsa om andra folks erfarenheter, tips, råd, och hur dom gör. En bok brukar ju ändå innehålla utstuderade och konkreta tips o råd. Man kanske kan lära sej nåt. :)
#4 Det var ju den komigentam länkade, den boken ska vara bra. Finns några mindre fel men inget allvarligt :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
#4 Som sagt: den jag länkade.
#5 Precis, man håller nog inte med om allt men där finns en del guldkorn vad jag har hört iaf!
Kärlek, ärlighet & respekt.
#4 Okej jag förstår, mycket skönare med Svenska. Ett tips är att använda google translate. Man kan klippa in långa texter och den översätter någorlunda bra. Om man orkar, så är de användbart :)
Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)