Odlingsplaner?
Har ni några odlingsplaner i år för era råttors skull? 😃
Jag har inte bestämt mig för exakt vad jag ska odla, kollar runt lite på vad som känns bäst & enklast.. Blir nog en hel del örter, kanske några grönsaker med.. 😍
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Jag brukar odla citronmeliss vilket verkligen var populärt hos mina råttor haha. De fick sig bara ett litet blad var någon gång då och då och gisses va de gluffsade i sig det snabbt 😂
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Här blir det lila basilika, persilja, citronmeliss, mangold, morötter(sen till mig utöver det som jag delar med råttorna på, chili och vit paprika) 🙂
Ska försöka att odla lite örter här hemma, vet ännu inte exakt vad för något men ska försöka hitta något bra åt råttorna också :)
Sham's Rats
Jag sitter och suktar. Har massa planer. Men om dessa kommer till verket är lite på hur snälla vänner jag har. Just nu har jag inte haft nån extra ork att släpa hem jord.
Året som var gjorde jag inget alls. Var som förlamad. Ville inte plantera, ville inte plocka svamp eller bär. Kände inte för något.
Men nu känner jag lust och vill plantera. Brukar alltid köra krasse i balkonglådorna. Växer fort, fina stora blommor. Kan äta själv och några råttor brukar tugga på. Brukar sätta ner lådorna på balkong golvet. Kul att gräva och tugga sönder. Växer så fort upp igen.
Alltid haft basilika, persilja och tomat. Försökt jordgubbar och smultron. Men tanten under mig tycker synd om kråkorna att ingen matar dom på vintern. Så de har bosatt sig i träden utanför året runt. De verkar gilla bär, penseer och pelargoner. Sånt drar de med sig med rötter och allt.
Men allt ovanstående utom jordgubbar är det plan på att testa i år. Och eventuellt andra kryddor man kan torka till fodermix senare.
Men bara kommit till att planera och köpa basilika frön.
Sedan vill jag även våga mig på att försöka physalis. Systers man är galen i växter och plantera. De hade fått upp riktigt stora fina Physalisar. Givetvis avundsjuk.
Ännu inga av djuren som är överdrivet förtjust när jag testat. Men vore underbart om man fick till lite innan man är papegojvakt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kärlek, ärlighet & respekt.
Jag odlar citronmeliss just nu, men vill gärna odla basilika & oregano nu till sommaren! Dags att köpa :) bra påminnelse.
Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)
Alla fröer har inte tagit sig *mutter* . Men ärtor, tomat, oregano, basilika skall snart planteras om till större krukor. blivit lite grönt där :-)
och krassen är på go väg ute på balkongen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.