Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 597 ggr
tootiis
2016-05-07 17:50
0

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis skaffat mina två första råttor, och undrar nu vilka färger dom kan tänkas vara? :) Rut: vit, med en grå fläck i nacken. Rödögd. Viola: tycker hon ser blå aktig ut.. Vit mage, svarta ögon.

// MT ♥

tootiis
2016-05-07 17:50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

// MT ♥

Sabdjina
2016-05-07 18:19
1

Viola är en black husky roan Black är färgen (som hon troligen föddes med), husky är teckningen och roan är blekgen. Menas alltså att hon kommer blekas med tiden, kan vara pyttelite hon bleks eller så kan hon bli helt vit så småningom :) Rut skulle jag också gissa på roan, som blekts mycket redan :) svårt att veta urpsrungsfärg o teckning. Vissa bleks mycket på bara någon vecka, medans andra knappt bleks alls under sin livstid

komigentam
2016-05-07 20:11
0

Första ser som sagt ut att vara blekt roan. (har du bebisbilder så kan vi säkert ange teckning & färg också) 

Andra är som sagt black (antar jag, de blir oftast gråare i blekningsprocessen) husky roan & kommer blekas. Hur mycket lär du märka. Vissa blir helvita, vissa har någon fläck kvar, vissa tappar inte vidare mycket färg osv osv.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

tootiis
2016-05-08 11:35
1

#3 Har tyvärr inga bebisbilder på Rut då jag räddade henne från att bli avlivad :)

// MT ♥

komigentam
2016-05-08 11:53
0

#4 Misstänkte det kunde vara något sånt :)
Fint av dig!

Kärlek, ärlighet & respekt.