Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1061 ggr
idasenges
0

Bur sökes

Hej allihop :) Söker en bur modell större, typ furet tower, eller gd rival eller zavic zeno 3 empire. Kan även tänka mig en perfect maxi då mina hanar är stora så tror jag att gallret kan vara lite bredare utan problem. Eller en voljär kanske :) Något större helt enkelt :) Problemet är då att jag bor i värnamo, småland så antingen måste den kunna skickas mot fraktkostnad eller leveraras mot bensinpeng, om den inte finns på rimligt avstånd då :) Då kan jag hämta själv :) Hoppas någon har något begagnat som inte kostar skjortan, dock är inte priset avgörande :)

Botta
1

Jag rekommenderar dig starkt att köpa från zooplus.se. leveransen tog tre dagar och priset är mer än överkomligt. Det bör dessutom vara gratis frakt om du köper för över 500 kronor. Här har du en billig och stor bur (galleravstånd 2,5 cm så det är ganska stort) http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/populaera_inomhusburar/hamster/382337 Jag äger denna buren och mina råttkillar älslar den (galleravatånd 9,5mm så denna är perfekt för råttor) http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/rattburar/522402

Botta
0

Såg precis att den jag rekommenderade är en  zavic zeno 3 empire. Jag har inte kollat så noga på namnet på buren jag köpt men då du frågar här så antar jag att 1400 är för dyrt?

idasenges
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, det slutade med att eget burbygge startade istället, haha. Nej, inte för dyrt men har hört negativt om zooplus innan, sneda galler och söndriga bottenlådor men det kanske bara var otur för dom :) Men tack för tipset i alla fall :) Här är början på min bur, måtten är 150*90*70 :D

KarolinD
1

Stor och fin bur, där kommer rådisarna må bra när du har inrett med massa hängmattor, sputniks, rör och hur :)

Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)

idasenges
0

Tack ☺ ja dom kommer nog nästan försvinna i den buren haha men har tanke på att utöka flocken då mina hannar är 1.5 nu så i framtiden är tanken att ha en större flock än mina två herrar ☺ så nu är jag förberedd i alla fall ☺

komigentam
1

Skapa gärna en ny tråd & visa framsteg i bygget. Älskar sådana trådar 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 

idasenges
1

Det ska jag göra! Älskar också såna trådar haha, har lusläst de flesta inför bygget. Har tagit en del kort så ska skapa en tråd när buren är färdigställd ☺

komigentam
0

Toppen!!!! 😃

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Margaretha1990
0

Hej! Jag har en Savic suite royal XL som är ca tre månader gammal. Det enda kruxet är att det följer med fem råtthanar. Buren och råttorna finns också i Småland.