Död råtta.
Hej…imorse så skulle jag ge mina två älsklingar mat och vatten..men när jag närmar mig buren ser jag hur den ena bara ligger ner..jag går närmare och ser att han inte andas..så då tar jag på honom och han är alldeles hård och iskall…det känns förjävligt att ens bästa vän dött..men vad kan orsaken vara?han var knappt ett år..det suger verkligen..men någon gång måste det ju hända fast det inte är kul..
Vad som har hänt är mycket svårt att säga. Kan ju ha varit exempelvis en stroke. Det kan ju gå fort som bara den. Eller hjärtat som plötsligt stannat. Jag säger inte att det är något av dessa saker. Men det är mina tanka då det gått så fort. Beklagar sorgen.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Mycket svårt att säga utan obduktion.
Kanske du kan gå tillbaka i släkten & se om liknande hänt?
Styrkekramar!
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Tack så mycket för svaren!jag bröt ihop i skolan idag,vi hade 2 nationella prov..så dem gick sådär..men jag får tänka att han har det bättre nu!
Åh..jag vill inte att min älskling ska bli ledsen nu för att hans bror dött..jag vill inte gå igenom att han dör av sorg..jag vill inte se min bebis vara ledsen..önskar att han fanns kvar..:(
Ja!helt klart!såklart de ska få sörja,men jag har hört att råttor kan dö av depression!
Beklagar sorgen. Nog går det att skaffa sig ett par mya råttkamrater? :)
I väntan på att de nya kompisarna ska komma så kan man lägga ut en annons om att man har en ensam råtta som behöver en vän. :)
Ja,vi kan inte köpa nya råttisar just nu. Men vi kan lägga ut en annons på blocket,jag har också en del kompisar som har haft råttor etc som kanske kan ta hand om honom.
#9 Beklagar sorgen! En råtta kan dö av vadsomhelst :/ Varför kan ni inte köpa en ny kompis?