Hampapellets ok?
Hej! Jag hade tänkt testa nytt bottenströ eftersom det jag använder nu är svårt att få tag på. Såg på Zooplus att det finns hampapellets, är detta ok att ha i buren? Har velat testa hampaströ, men har låga kanter på buren så tänker att det hamnat överallt, funderade då på om en pelletsvariant hade kunnat vara en bra lösning. Vad säger ni som har koll? :) http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/ho_och_stra/alla_vara_hon_och_stron/250689
Tyckler det inte är okej att ha i hela buren. Fungerar på toalådorna. Det är väldigt hårt för små tassar att gå på. Och slår man på vatten för att få det mjukare. Så blir det väldigt smuligt. Samma sker om de kissar på det. Så det kommer hamna överallt till slut ändå. Minsta lilla fukt så smular det sönder.
Bättre du skaffar en ny låda till buren från nån plåtslagare eller sätter plexi runt burkanterna så kan du ha strö utan problem.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ok, tack för svar! Får bli en test med hampaströ istället för pellets.
Nej hu.. nu läste jag för fort. Jag har aldrig testat hampa pellets. Inte ens tänkt på att dt finns. Jag läste så fort. Fick det till halmpellets. Det är hårt. Testa hampapellets du :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.