Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 999 ggr
wimms
0

Större bur

Hej, min bur just nu är egentligen inte för liten för mina två pojkar men vill ändå ha något som är större! Men det är bara de att alla burar är så grymt dyra… Just nu hålla jag koll på blocket så mycket jag kan och försöker hitta något som inte är alltför dyrt då jag inte har pengar nog. Har även tänkt på om jag ska bygga en egen men  är inte så erfaren på detta med hemmabyggen. 

Så nu undrar jag om ni har nå tips! Antingen vart man kan hitta lite billigare burar eller hur man enkelt kan bygga sig en egen som inte kostar hur mycket som helst! Vill verkligen inte verka snål eller så. För såklart vill jag ha det bästa till mina killar och pengarna spelar egentligen ingen roll, bara det att jag har inte  2000kr att lägga ut just nu… Så tipsa på, ge för- och nackdelar om olika burar, om hemmabyggda burar och alla olika alternativ! 

Tack i förskott!

komigentammie
0

Kolla zooplus, kattlycka & grupper på fb.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Xellius
1

Det bästa tipset jag kan ge angående pengar är att börja spara så mycket som möjligt varje månad, ju mer desto snabbare har du råd med en tjusig bur :) Eftersom du säger att dom just nu inte bor i en för liten bur så lär du ha tid att spara tänkte jag :)

skogsmurmeldjur
2

Mitt bästa tips är att leta efter begagnade burar i facebookgrupper och på blocket, där brukar man kunna hitta riktigt stora och fina burar ganska billigt!

Sen tänk på att försöka hitta en bur med bra luckor, det kan bli väldigt irriterande att försöka inreda om luckorna är för små :P

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

wimms
1

#1 Det ska jag göra! tack! ^^ #2 Ja, de känns som jag får göra de om jag inte hittar något annat! ^^ För som du sa så har jag tid :3 #3 Håller koll på blocket just nu! Och ska kolla på facebook! :D Ja tyvärr är också en av sakerna varför jag vill ha en ny. Min bur just nu har inte ens så värst stor lucka och den är placerad på helt fel ställe på buren :/

skogsmurmeldjur
1

#3 Förstår det, hade också en i övrigt jättebra och stor bur men som var hemsk att städa pga luckorna :P Men jag lyckades hitta en RS double för ett bra pris tillslut, så förhoppningsvis hittar du nått bra också! :D

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

wimms
0

#5 Just nu tar jag av hela buren från underdelen varje gång jag ska städa på grund av den lilla luckan xd råttorna får vara i sin lekhage medan, men skulle verkligen underlätta med en större lucka på buren! 

Ja, vi får hoppas de! :D

Pinkdemon
0

Vad är det för bur du har nu wimms?

bonnierat
0

köp en fågelvoljär

Idajakobsson
0

Jag har en stor furet tower till salu i Skåne, kanske inte jätte billigt? Men jag hade tänkt 1500:- Den är inte mycket använd.

zickan
1

Går att hitta begagnade till bra pris. Jag har två stora burar till salu för 700kr styck emd hyllplan. Både burarna är av samma modell och kan byggas ihop

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentammie
0

Jag har precis köpt en begagnad Furet tower för 400kr, helt otroligt pris!
Har köpt diverse småburar för 400 - 500kr (i storlek med Jennybur)
Har köpt 2 Savic royal suite 95 för typ 1500 - 2000kr 
Har köpt 1 våning Savic royal suite 95 för 700kr
Har köpt en voljär för 700kr 

Det finns kap därute! 😉

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

wimms
1

#7 Köpte min jag har nu av en privatperson men tror det finns en liknande i Arken zoo butiker. Kommer inte riktigt ihåg måtten på den men som sagt så är den inte för liten iallfalla :)

#8 Har faktiskt tänkt på detta och kollar även på såna! Men det enda problemet är att det är galler som botten på de flesta. vilket för mig inte skulle funka om man skulle  använda t.ex. tyg som underlag :/ 

#9 Bor i Ockelbo så Skåne är liiite för långt tyvärr… Och 1500kr är även lite dyrt för mig just nu :/

#10 Jaså? Vad är det för slags burar? :)

#11 Låter ju jättebra! Ja man får hålla koll för det kan ju komma något närsom!