Svansskaller!
Jag haller pa att introducera tva hanrattor och allt har gatt hyfsat bra. de har varit i buren tillsammans sedan i fredags. Min gamla kille ar nastan mesigt snall medan den nya rattan har hela tiden varit valdigt dominant och sur mot min gamla forutom nar de sover bredvid varandra. Det har inte uppstat blod nagon gang, men nar de varkligen brakar skallrar deras svansar. Jag undrar bara hur allvarligt skallrande svansar ar.
*trasigt tangentbord!
Tack for svar ;)
Blir namligen lite orolig nar folk sager att det ar tecken pa aggressivitet
När de "skallrar" på svansen tyder det på upphetsning (inte sexuell). Kan alltså vara alla känslor, glad, arg, sur m.m. :) Så du får läsa av resten av kroppsspråket :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Jag har också märkt att mina grabbar "skallrar" med sina svansar men i övrigt inte verkat aggressiva eller dominanta utan mer lekfulla eller glada typ. Fick nämligen en kort länk där det stod att sådant beteende var tecken på aggressivitet och blev därför fundersam. Tack vare #2 svar så känner jag mig lugn.
Min ena kille gör så när han njuter, typ när jag sitter och klappar honom. Första gången han gjorde så vart jag fundersam men tanken på att han njuter ligger och knastrar och ploppar med ögonen och sen "skallrar han på svansen" Ser jag inga problem och ser inte någon aggressivt med de. Hoppas att det kommer gå bra för dig.