Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 416 ggr
lolaisdenied
0

Stoppa blodet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var Molntuss så busig att han lyckades ta sig upp till honornas bur och klättrade på gallret. Honorna blev arga och försökte bita honom i tassarna - de lyckades. Så Molntuss har nu ett litet sår på tassen men jag vet inte riktigt hur jag ska få det att sluta blöda?
Det fungerar knappast med plåster och har hört att potatismjöl ska fungera.. Någon som har tips?

Story
0

*blåser på*

Kan tyvärr inte vara konstruktivare än så. Idominsalva? oO
Hur mår han nu?

Ladyinred
0

Vet att man kan köpa blodstoppare på både apoteket o i zooaffären. Men jag antar att de inte e aktuellt nu för i så fal e de nog vetten som gäller.

Men de kanske kan va bra att ha hemma till en annan gång.

Zandra---83
0

Jag har hört många som säger att aska är bra för att stoppa blod.

lolaisdenied
0

Det har slutat blöda nu. Fungerade med potatismjöl o jag sprang där som en dåre så nu är hela mitt golv nermjölat, hade dammsugar 30 minuter innan det hände! x)

#1fungerar det med salva? o.O

#2oh de får jag kika efter sen nästa gång jag är på apotek

#3Aska ?:S  däremot glöddhett järn eller något så blodet stelnar har jag ju hört..:P

Zandra---83
0

Jo men aksa är rent så det är många som använer det.Men jag har ej testat,har aldrig behövt och har ej tänkt på det när jag själv behövt det utan då har jag bara tänkt på tryckförband.Men jag har hört en del sköterskor som rekomenderar det till mej.

lolaisdenied
0

#5 Jag skulle tagit en cigg istället för att leta som en dåre efter potatismjöl;)

Story
0

#4 Ingen aning x)  värt ett försök.

Zandra---83
0

#6 Jag vet inte.Det är bara saker jag hört av sköterskor och jag har som sagt ej använt det själv och jag röker ej själv så det med aska är lite svårare för mej även om all aska är bra,men är lättare med aska för dom som röker,de har ju alltid aska hemma.Men vad bra att det slutat! :) Hoppas det går bra för honom.

lolaisdenied
0

#8 jag har inte aska hemma trots jag röker. fimpar i en skål med vatten där ute. Annars kan man elda lite papper.
Hoppas han lärt sig en läxa - honor är farliga;P

Kanske någon som testat med aska, skriv isf:D

Grodan
0

Det är helt otroligt vad en liten råttas tass/tå kan blöda. En av de vuxna nyligen tillbakaflyttade killarna blev biten/riven i tassen och det forsade blod. Jag letade efter världens största sår och hittade bara en liten liten rispa i yttersta tån…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️