Råttor i sovrummet
Är det någon som har sina råttor i sovrummet under natten? Tänker mest på att eftersom de är nattdjur kanske de låter en väldigt under natten vilket gör det svårt att sova.
Våra råttisar bor i ena dotterns rum, de går alltid lösa i rummet. Hon har inte haft några ljudproblem med pojkarna, men det beror ju lite hur man sover också.
Jag har inte haft råttor i sovrummet, men väl sambo och snarkande hund. Man vänjer sig fort.
Enda gången jag haft råttor i sovrummet är efter operation, och då har jag sovit dåligt eftersom jag behövt hålla koll på dem hela tiden.
Däremot skulle jag inte ha dem lösa. Dels sker det lätt olyckor, om man tex ska gå på toaletten mitt i natten och inte ser var man trampar, dels så saknar råttor totalt omdöme om vad som är lämpligt och säkert att gnaga på.
Har slltod haft råttorna i sovrummet.
De bor i sovrummet, just nu 9 stycken då jag är råttvakt åt en kompis :)
De låter en del.. särskilt när en av dem kom på att man kan ta pingelbollen, släpa upp den till översta våningen, släppa den och springa och hämta den igen ;)
Men jag sover ändå gott med dem där. Dessutom blir det lite svårare att skjuta upp städningen, eftersom det är trist att somna och vakna med råttkisslukt i näsan.
(hade självklart städat till dem oavsett var de stod, men det blir lite mer motivering och påminnelse ;) )
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag flyttade nyligen in mina råttor till sovrummet för här är det mera plats för dom att va lösa på och mer råttsäkert. Ibland är de tysta och ibland dunkar det och låter massor i buren. Men kan aldrig bli riktigt störd på det för det är musik för mina öron. De har det bra och busar. Nöjd matte.
Har alltid haft råttorna i sovrummet, jag vaknar vääldigt sällan av dom.
Samma här, jag har mina bebisar i mitt sovrum och ja visst det låter ibland men man blir van vid det :)

Jag störs inte alls av ljud på natten så jag har dem i samma rum som jag sover i. Har även dörren till kaninens ställe där och hennes vattenflaska är högljudd.. gerbilerna är även närheten av rummet
Hej! Jag har mina två pojkar i sovrummet. Störs bara ibland när jag ska sova och deras vattenflaska låter väldigt mycket! Och när dem bråkar mitt i natten så man vaknar och får sära på dem haha
Man vänjer sig.. 😃
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Bor i en etta och har 8 råttor i "sovrummet." De kan låta väldigt mycket ibland, men som andra sagt så vänjer man sig 🙂
Vattenflaskorna låter väldigt mycket, meeeen bara om de inte är fulla. Så det är en bra påminnelse för min del att byta vatten varje dag 😃 Full flaska - då reagerar jag aldrig på flaskljudet. Är flaskorna halvtomma eller mindre låter det illa och har även vaknat av det ljudet.
för ett tag sen så hade jag råttorna lösa under natten när min kusin såv över och iallafall mina kommer upp och slickar en i ansiktet
Jag har mina råttor (två honor) i mitt sovrum och det har funkat bra! Dem låter ju lite ibland men annars är det helt okej.
Mina råttor är mina bäbisar! 

Sover med de och hör nästan aldrig något från de.
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱