Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 620 ggr
EllenE
0

Osäkrade sladdar

Hej,

Mitt rum är helt råttsäkrat, med "rör" runt sladdar och allt. men det finns ett hörn där alla sladdar ligger i en låda där eluttaget är, det är några små sladdar runt där som inte går att sätta något runt. Detta hade inte varit några problem om inte en av råttorna skulle varit besatt av hörnet. Det ända han vill är att komma dit och bita på plasten. Jag känner inte att det är tryggt och måste då alltid hålla jättekoll på de när de är ute, vilket leder till att jag inte kan ha buren öppen så länge som jag vill egentligen. Jag har försökt säga till, lyfta bort, till och med blåsa lite svagt. men ingenting funkar, det är som att när han vet att han inte får vara där vill han dit ännu mer (vilket har hänt med andra ställen förut). Någon som har råkat ut för liknande eller har några tips?

Troberg
0

Kan du inte bara köpa någon plastbytta och skära till så att den passar prydligt över eluttag, sladdhärvor och allt?

EllenE
0

Det är det jag har, sladdarna sticker ut genom ett hål och det är de korta "nakna" delarna av de som jag är rädd att de ska bita sönder.

Kingforth
0

Man kan inte pensla sladdarna med tabasko då? Vet att det funkar mot sladdgalna katter. :o

EllenE
0

Vet inte, det är väl farligt om de får i sig det? :/

tötenöten
0

Spraya med hårspray på kablarna och där han vill bita! :) Inte så farligt som tabasco, och så länge han inte börjar slicka i sig det maniskt är det inget problem

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

EllenE
0

Det testar jag!

Har du gjort det?

tötenöten
0

#6 Har gjort det på katten, har inte behövt med råttorna :)

EllenE
0

Det verkade funka :) tack!

tötenöten
0

Glad att jag kan hjälpa! :D

Rumblebee
0

Annars kanske silvertejp kan vara nägot. Det är inte vackert men det kan fungera. Mina töser biter inte längre på kablar, i allafall inte de med silvertejp.