Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 704 ggr
Moon_light_shadow
0

snus?

snus är det farligt för råttor? och i såfall hur farligt? väldigt viktigt att ja får veta det. för min hona fick isig det när hon rymde och nu beter hon sig lite(mkt) underlig och vill veta om det kan vara snuset hon fick i sig

MVH Orolig ägare

Allamej
0

Nikotin är ett gift så det är fullt möjligt att hon fått i sig en överdos. RING VETERINÄR!!!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Moon_light_shadow
0

har ringt men inte fått nå svar.

Stephanie
0

Ring en annan veterinär!?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Moon_light_shadow
0

dom e så långt borta .. ja bor ute i skogen och den näramste bor 10 mil från oss. men hon e bättre men hon beter sig underligt

Ladyinred
0

Ring en annan så att du åt minstonde kan rådfråga dem.

Stephanie
0

Precis, man kan alltid ringa till andra veterinärer för att få råd, även om de finns så långt bort att man inte kan åka dit. Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ladyinred
0

Ja själv slänger jag mig på telefonen så fort det är nåt med djuren här hemma. Ofta ger de bara bra råd om vad man kan göra själv om det inte är allt för akut då så att säga. Och så har jag två i klassen som jag frågar ut om allt. En som e ambulansförare, väldigt bra på hur kroppen fungerar i olika situationer, råttor e ju endå rätt lika oss. Och så finns det en tjej som är veterinär assistent.

gogogo
0

min kära flickvän snusar o hon hade slängt en snus i min papperskorg o sen kände jag att en av mina råttor luktade lite snus, blev skit rädd men hon visade inga teken på att hon mådde dåligt iaf .. (kanske inbillade mig att hon käkat i sig snuset, hoppas de iaf)

zimzon
0

Katter och hundar kan dö av en väldigt låg dos nikotin, de blir väldigt lätt förgiftade. Men jag vet inte hur det är med råttor. De verkar inte vara alls lika känsliga som hundar och katter när det gäller gifter, men det är ändå säkrast att åka in till veterinären när något sånt händer.

Moon_light_shadow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu hr ja vart hos en vetrinär och min lilla tjej fick en vitamin spruta och mår hur bra som helst nu*super glad*