Fleecetyg
Hej!
Jag har ett problem jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Jag använder fleece som underlag i buren, har använt fleece från IKEA och ÖoB men vill gärna ha fina fleecetyger, ser på youtube att dom har superfina fleecetyger med fina mönster och färger, kollat på rusta, jysk och alla möjliga liknande affärer men inte hittat någonstans, sökt på nätet men inga svenska sidor jag har tittat på har så fina som jag vill ha, det finns mest enfärgade. Vill gärna ha lite "barnsliga" mönster som disney, blommor, fjärilar osv.. Det finns såklart på amerikanska hemsidor men frakten där blir ju så otroligt dyr så jag vet inte riktigt var jag ska leta. Jag menar, det MÅSTE ju finnas någonstans som dom säljer såna som jag vill ha? Förlåt för att jag bara babblar på! :p
Kan någon vänlig själ möjligtvis hjälpa mig med mitt larviga problem så skulle jag bli väldigt glad! Tack så mycket!
gå till en tygaffär, de brukar ha alla möjliga fleecetyg :)
"Stoff och stil" är en tygaffär med en fysisk butik i Göteborg. De har även en svensk hemsida som man kan beställa massor av fina tyger ifrån: http://www.stoffochstil.se Lycka till!
"The only true knowledge is in knowing you know nothing".
- Socrates
Jag har kollat på stoff och stil men dom hade inte såna mönster tyvärr, sett många som rekommenderat dom, dom kanske bara har slut på dom roliga, färgglada tygerna just nu? Kanske ska nämna att jag bor i stockholm också så om nån vet nån bra tygaffär här i krokarna så tipsa gärna! :)
Kolla jofotex.se. Finns både fysisk affär och webbutik. Himmelriket för en tyg-tok som jag.
Second hand! Där har jag köpt alla möjliga filtar och tyger. Billigt är det också. Det är bara att tvätta så är det redo för användning :)
👆 Djurnörd
Jag beställer från jonic textilimport. Kanske inte världens största utbud men de har både mönstrat och enfärgat som går bra ihop. Sköna fleecetyger som inte känns sträva och elektriska som en del gör. Jag beställer vanlig fleece, ej microfleece.
Olssons tygafär