Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1231 ggr
PetQueen
6

RS XXL

Ni kanske redan visste om att den fanns men för er som inte visste (inkl. mig) så såg jag precis att det finns en RS i XXL! och priset var inte så mycket mer än den vanliga. Undrar vad jag ska spara till nudå haha.. http://www.teddytassen.se/webbshop/chinchilla/chinchillaburar/burar/suite-royal-xxl-146x1155x675cm-1196.html

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

zickan
3

den började komma ut på marknaden för ett par månader sedan. men första gången jag ser den på sida inom sverige eller säljes till sverige

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

PetQueen
0

jaha, vad bra då att den börjat komma till Sverige. Skulle vara så kul för tottisarna att bo i en sån bur :]

komigentamlina
0

Kommer säkert billigare till zooplus inom en snar framtid så håll tassarna 😉

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

zickan
2

Osäkert. En rs95 ligger på ca 3000 på zooplus just nu. Så 750kr mer på som teddytassen har känns inte som zooplus kommer va billigare på. kanske lite men inte mycket. eller sänker de rs95 när de tar in den nya

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentamlina
0

Hoppas de sänker rs95 igen, de har ju nyligen höjt priset.. & tar in denna xxl-varianten till ett rimligt pris. Still Teddytassen har okej pris för att vara först på svenska marknaden :)

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

Nicke.
3

Såg att den finns på zooplus.de och zooplus.co.uk sidorna, så den borde väl dyka upp på den svenska sidan snart tycker man.

Zakaraa
0

#6 Troligtvis inte, utbuden på de olika sidorna kan skilja sig en hel del (konstigt nog). Det finns en del saker som finns på andra sidorna men inte på SE, vissa har slutat säljas på SE men säljs fortfarande på de övriga osv så att de finns på två andra är ingen garanti för att det kommer komma till SE också.

Det är därför det är bra att kolla på alla de olika sidorna när man letar något och inte endast på SE.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[lenni]
0

Oj, en xxl. Tack för tipset. Har redan beställt en xl men gillar jag buren så kan det bli aktuellt med en ännu större.

Zakaraa
0

Köpte en XL (hmm undra varför butiken i #0 vill att det ska vara en "XXL" när det bara är "XL") för inte så länge sen. Kan gott säga att den är SÅ mycket bättre än normala Suite Royal!

Dock var även denna lite svår att montera, om inte svårare, ensam. Ny sammansättning med tak och golv där man skjuter in dem i fack vilket var nästintill omöjligt även med hjälp.
Självklart så saknades även en del av buren så har fått fästa med buntband för att det inte ska gå isär (en pigg på ena bottengallret som ska gå in i ett hål saknades så den delen av gallret fick inget stöd att hållas uppe). En lucka både uppe och nere dummar sig så man måste hålla in dem för att låsen ska gå helt ner, ibland krävs även extra kraft för att trycka ner dem rätt.

Montering var lika svårt som med normala varianten vilket jag blev enormt besviken på eftersom jag sålde iväg min Suite Royal pga just att den var så dryg. Hade hoppats på att de skulle utveckla sin funktion men icke. Utvecklat sättet att montera men inte utvecklat och underlättat.

Over all är jag väl ändå rätt nöjd. Buren skulle kunna förbättras enormt dock.

PetQueen
0

#8 Menade xl! Hade skrivit fel bara :)

Zakaraa
1

#10 Är mer företaget som skrivit fel :P De har skrivit XXL (vilket du troligtvis fick ditt XXL från)

[lenni]
0

Men det står ju att den är 146 bred, xl är 115.?

Zakaraa
1

#12 den är 146 HÖG inte bred ;)

Det finns bara två Suite Royal versioner. Och det är 95:an och XL
http://www.savic.be/suite-royale-115-cm-xl
http://www.savic.be/suite-royale-95-cm

[lenni]
0

Haha. Den bjuder jag på. :) dags att sova.

Zakaraa
2

#14 Inte lätt när alla företag verkar gilla att blanda Höjd, Bredd och Djup lite hursom! :P
Hade ju varit så mycket enklare om alla använde samma formel :)

[lenni]
1

Så sant. Jag bygger, du läser :)

PetQueen
0

#11 Jaha haha :) Men då var det för en gångsskull inte jag som var snurrig ;)