Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 555 ggr
sarautanh
0

Fråga introducering

Har läst artikeln om introducering. Men om man har 2 syskon som kommer vara 13 veckor och det kommer 2 till som är 5 veckor (om de väger vad de ska) ska man gå igenom alla stegen då också eller är det enklare för de små att komma överens direkt? Hur introducerar man små för varandra annars om det inte är samma som för vuxna?

PetQueen
0

Hej! Jag skulle tro att eftersom dina råttor är väldigt unga och inte ens nått tonåren, så kan du introducera de direkt på en yta de inte varit på (t.ex i badkaret, avlägset golv, säng osv), och så kan du låta de vara där ett tag och se till så att de kommer överens. Sen kan du flytta de till buren direkt sålänge buren är helt ren. Kom även ihåg att hålla extra koll på råttorna efter att du flyttat de till buren då bråk kan uppstå först i buren. Jag har gjort så med alla min småttingar och alla fall har gått bra, förutom en gån. Hoppas det går bra och lycka till! Om någon har ett bättre förslag eller tycker att jag säger fel så är ddt bara att säga det :)!

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

sarautanh
0

Tack för svar! Vi provar oss fram :)

Troberg
0

När de är så unga så brukar det aldrig vara några problem, det brukar bara funka. Lite jagande, sedan nosande och sedan är de kompisar.