Hammockfäste?
Har någon nån aning om vart man kan hitta klämmor, fästen i bra material som inte skadar råttorna som har en öppning så man kan sätta fast det var man vill i buren?
Jag använder stora gem från Biltema :) Funkar perfekt!
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Forbrukning/Stora-gem-100-pack-2000031718/
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Danke! Det är inte något råttorna skadas alls av då? verkar vara toppen att använda dem för man kan ju justera dem hur man vill.
Använder gardinklämmor från IKEA :) Funkar till både enkla tygbitar och hängmattor med ringar.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#2 Nejdå, råttorna skadas inte alls :) Jättesmidigt att hänga upp med gem eftersom man kan använda dem hur många gånger som helst i princip, och man kan göra "kedjor" av dem om man vill att något ska hänga längre ner.
(Ej Biltemas gem på bilden, utan en annan sort som är mindre. Tycker dock att Biltemas stora gem är bäst)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#3 Du har ingen länk till just dem du använder och hur bra sitter dem? :^) #4 Låter toppen! Ska testa runt lite med några såna och se vad man kan höra med de.
Jag använder dessa duschdraperiringar, tycker de är smidigast av allt jag har testat!
Medarbetare på råttor ifokus 
#5 Dessa: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80212201/
Jag har fäst upp hyllor med dem ;)
Har 6 damer och det är inga problem att alla ligger i en hängmatta fäst med en klämma i vart hörn.
Dock är det bra om enkla tygbitar har en söm att klämma runt, eller om man sticker ett litet hål, så får klämman bättre grepp.
Klämmer om tyget med klämman och har kroken på den i nätet. Men det funkar att göa tvärtom också.
Bild på en hylla fäst med klämmor.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#6 Säker på att dem inte kan råka tugga i sig sånt material? Är jättenojig över sådant :$ Men sålänge dem har saker att tugga på så borde man ju inte vara det, fast dem tuggar ju på allt som går så det är ju därför man måste råttsäkra allt!
Vanliga tvättklämmor funkar bra, likaså pappersklämmor. Små karbinhakar funkar också, och är billiga på Biltema (det räcker med galvade, behöver inte vara rostfria).
Ska nog ta och köpa in några stålkrokar och nyckelringsklämmor ifrån Etsy men tänkte bara fråga om det är något sådant material man ska undvika som kan vara farligt för råttor? Oftast brukar dem ju hålla sig borta ifrån stål osv eftersom de inte är lika intressant som plast och annat men det är alltid bättre att vara säker hehe
Nej, ingen fara.
Har du en Biltema i närheten, kolla på deras båtavdelning. De är billigast, och deras grejer är bra stuff.

Jag använder mig av samma som 6 och 7 :)