Råttor iFokus

Råttor

[Synnerlig]
0

Första, andra eller fjärde då jag tycker att den tredje buren var lite liten. Så stor och öppen bur som möjligt ska råttor ha 🙂

ClaraDuVet
1

Ok, tack för snabbt svar=)

[Synnerlig]
1

Nu var det 11 år sedan jag hade råttor sist, men jag tror att man faktiskt även kan låta råttor gå lösa i hemmet så länge man råttsäkrar och har någon liten toalett här och var som de kan gå på. Ungefär som kaniner 🙂 Har själv en kanin som går fritt hemma hos mig, det blir mycket roligare då de har mer frihet att vara sociala och kan komma fram till en när de vill. Det har gjort honom väldigt social och han skuttar fram till människor som kommer hem till oss 😃 Hittade en tråd om det här om du är intresserad av det 🙂 http://rattor.ifokus.se/discussions/517eabc08e0e741842000285-vagar-ni-ha-era-rattor-losa

Kalli
0

Vuxna råttor eller ungar? Honor eller hanar?

Nr 1 har 3.5 cm mellan gallret. Inget jag skulle rekommendera för någon råtta även om de kanske kan funka för en maffig ej rymningsbenägen hane.

Nr 2 och 4 har 2.5 cm, kan funka för vuxna hanar men inget jag skulle rekommendera till unga djur eller honor och det verkar inte sidan göra heller.

tötenöten
0

Skulle rekommendera dig att kolla på zooplus.se istället :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

komigentammie
0

Jag misstänker att gallret är för brett på ex. 1 & 2.
Tipsar dig om zooplus eller kattlycka ist.
Bättre burar, antagligen billigare spec. då det är fraktfritt för en viss summa, brukar vara dyrt att få  in i Sverige från annat land nämligen.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

[Tibonnanj]
1

ska helst inte vara mer än 2 i galler avstånd.

komigentammie
0

Helst under, säger jag. Iaf till bebisar & ev. honor
(kanske bara mina som är små iofs)

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

[Tibonnanj]
1

#8 Håller med. Heheh eller våra som är tjocka. Bebisråttor är fenomenala på att trycka sig in och ur små hål.

bonnierat
0

väldigt små