Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 943 ggr
Crucio
0

(O) Råtthane, Umeå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • födelsedatum: vet inte exakt då han kommer från djuraffär, men han föddes någon gång i början av juni.

• färg, teckning o hårlag: otecknad blue, slät, toppörad.

• kön: hane.

• anledning till omplacering: se nedan.

• hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: gått väldigt bra med en äldre hane.

• pris: 100:-

• ort där råttan/råttorna finns: Umeå.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): mejl: dusk_fire@hotmail.com

Casper omplaceras pga. att min äldre hane nyligen gick bort, och då energin tryter pga. problem med hälsan så känner jag inte att jag orkar fortsätta ha råttor just nu. Casper omplaceras såklart enbart till någon som har fler råttor då han absolut inte får vara ensam. Vid intresse vill jag ha en bild på buren han skulle komma att bo i + råttkompisar.

Casper kommer från djuraffär då jag inte kunde hitta någon råtta från uppfödare/privatperson när min andra råtta blev ensam, och efter att han suttit utan sällskap i ett antal veckor beslutade jag att beställa råtta från djuraffär (grossist). Trots detta har Casper från början varit superlugn vid hantering och har häng som få. Med tanke på hur orädd han var för handen ända från början är det svårt att tro att han kommer från grossist. Han är snäll, nyfiken och pigg. Förtjänar råttkompisar och någon som har tid/ork att aktivera honom då han lätt blir rastlös.

Mejla/PM:a vid intresse.

Sajtvärd på Skrivlust

tötenöten
0

Hur pass social och gosig är han jämtemot människor? 

Har du märkt av om han är en som håller sig lägre i rang eller om han vill vara i toppen?

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Crucio
0

Väldigt social, men jag är inte säker på vad som menas med gosig. Han sitter inte stilla långa stunder i knät direkt, men han är social/framåt/nyfiken.

Han har ju bara bott med en annan råtta, och med honom upplevde jag att han var lite trotsig, även om den andra bestämde över maten. Svårt att säga vad som var "tonårstrots" också, kanske lugnar han sig med åldern. Så jag kan tänka mig att han skulle försöka komma ganska högt i rang, om än kanske inte högst, i en större grupp.

Sajtvärd på Skrivlust

tötenöten
0

Har nämligen en grabb hemma som snart kommer förlora sina två kompisar, men han är ganska dominant så är lite fundersam över huruvida han kommer gå ihop med någon som introduceras till honom nu när han är mitt i tonårstrotsen. 

Ska fundera lite, känns det som en bra idé kommer jag tillbaka med information om mig själv och mina tåttisar :)

Crucio
0

Okej, var bor du? Ser att det står Lycksele i din presentation, men om det är så att du bor i Umeå nu vore det kanske möjligt att du tog hem Casper och testade och går de absolut inte ihop kunde han komma hem igen.

Sajtvärd på Skrivlust

tötenöten
0

Joo, jag bor i Lycksele. Har en kompis som är dagspendlare till Umeå, så det kanske går att fixa ändå.

Crucio
0

Okej. Har du bråttom med en ny burkompis till din råtta? Hur länge kommer han ha kvar sina kompisar ungefär?

Vill helst att Casper blir kvar i Umeå nämligen. Delvis för att jag vill ha chans att hälsa på honom, och dels för att jag inte vill att han ska behöva transporteras långt. Gissar att det tar ca. 2 timmar till Lycksele. Pendlar din kompis med tåg eller bil? Dessutom om vi inte är säkra på att han blir kvar och han kan komma att måsta transporteras tillbaka. Men mest handlar det som sagt om att jag gärna vill kunna hälsa på honom, så. Avvaktar lite och ser om någon annan närmre är intresserad. Samtidigt vill jag ju inte att han ska sitta ensam länge då jag verkligen tror att han vantrivs med det, Så är lite både och. Får fundera. :/

Sajtvärd på Skrivlust

tötenöten
0

Joo, jag behöver också fundera. Tror min grabb kommer behöva kastreras snart och då blir det ju mycket ensamtid. Så hittar du ett hem i Umeå så satsa på det! :)

Crucio
0

Putt

Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
0

Skickar ett PM till dig tötenöten.

Sajtvärd på Skrivlust